Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

Waar is de publiekscampagne nalatenschappen gebleven?

Waar is de publiekscampagne nalatenschappen gebleven?

Opinie

1 augustus 2015

Nederland loopt hopeloos achter als het gaat om publiekscampagnes om het nalaten aan goede doelen te bevorderen. Van 2003 tot 2013 kenden we een brede campagne voor het opnemen van een goed doel in het testament. Het initiatief kwam van de grootste goede doelen, die het gezamenlijk belang zagen van een positievere houding van het publiek tegenover geld doneren via het testament.

door Arjen van Ketel

In de jaarlijkse radio- en televisiecampagne, ondersteund in papieren media, werd een algemene boodschap afgegeven. Later werd ook een gratis eerste gesprek bij de notaris aangeboden. Het effect was lastig te meten. In dezelfde tijd groeide immers ook de communicatie over nalatenschappen van de grotere charitatieve instellingen naar hun eigen donateurs. Recent onderzoek laat echter zien dat het aantal ontvangen nalatenschappen in die periode substantieel groeide, terwijl het aantal mensen dat overleed niet toenam.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen:

https://www.fondsenwerving.nl/vf-account-maken

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over VFI Nalatenschappen Vf 17-4 Publiekscampagne

Arjen van Ketel

Gastauteur

Arjen van Ketel is consultant, trainer en onderzoeker. Hij zal de komende jaren zijn consultancy en trainingen net als de Legacy Monitor onder de vlag van Legacy Futures voortzetten.

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close