Advertentie

Advertentie

Advertentie

Van Ice Bucket naar lekke emmer

1 augustus 2015

Loyaliteit, het vasthouden van donateurs, wordt steeds belangrijker nu het aantrekken van nieuwe donateurs moeilijker en kostbaarder wordt. Eerder dit jaar was Charlie Hulme, managing director van DonorVoice, uitgenodigd door DonateursBehouden om in Amsterdam een workshop te geven over loyaliteit. DonorVoice heeft wereldwijd onder 250 internationale ngo’s onderzocht hoe loyaliteit bij donateurs en goede doelen werkt. We vroegen Arnoud van der Kolk, die in Nederland vanuit Donateurs- Behouden partner is van DonorVoice, om een bijdrage.

door Gastauteur

2014 was het jaar van de Ice Bucket Challenge. Dit initiatief genereerde ongehoord veel naamsbekendheid en eenmalige giften voor ALS, wereldwijd. Met recht kreeg de actie veel aandacht van fondsenwervers, want, zo redeneerden zij: dat willen wij ook! Het bijzondere was ook dat de actie anders was dan de meeste fondsenwervingsacties omdat het initiatief van buiten de ALS-organisatie kwam.

Wordt lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Ice Bucket Challange Loyaliteit Vf 17-4
Close