Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

VriendenLoterij wordt nog vriendelijker

1 februari 2014

Ruim twee jaar geleden is het concept van de VriendenLoterij bedacht geïntroduceerd. Het is snel een bekend fenomeen geworden. Het is tijd voor de volgende fase.

door Jaap Zeekant

"We hebben met een groep collega’s diep nagedacht over de vraag 'waar wil de VriendenLoterij voor staan?' De missie was niet helder genoeg, een loterij voor de samenleving, sportorganisaties steunen, gezondheid, welzijn. Maar goed beschouwd gaat het om mensen in Nederland. Die lijn trekken we nu sterk door. De VriendenLoterij bekommert zich om mensen. Om Nederlanders die minder geluk hebben gehad dan anderen, maar graag op eigen kracht iets van hun leven willen maken. Van kinderen met een chronische ziekte tot volwassenen met een lichamelijke beperking. Van minderbedeelde jongeren tot eenzame ouderen. Samen met onze deelnemers en goede doelen willen we een vriend voor hen zijn. Want juist de mensen die in hun leven minder geluk hebben gehad, kwetsbaar zijn of om een andere reden onze steun verdienen, kunnen de hulp van een vriend goed gebruiken. Je speelt voortaan niet meer mee met je vrienden, maar voor je vrienden, de goede doelen en de mensen die zij helpen. Eigenlijk hebben we onszelf opnieuw uitgevonden. Onze marketing zal zich vooral richten op wie we zijn, met de uitstraling van een sympathieke, vriendelijke loterij", zegt directeur Imme Rog. Hoofd marketing van de VriendenLoterij, Jeroen van der Meulen: "Die lijn trekken we ook door naar de prijzen. We komen met een nieuw prijzenpakket, met als een van de belangrijkste de autojackpot. Dat is volgens ons nog niet eerder gedaan. Dus niet een jackpot in geld, maar elke maand in auto's. Ook de keuze van de auto past goed bij ons imago: de Volkswagen Polo. Uit onderzoek blijkt dat de Polo een auto is die iedereen graag wil winnen. Het is een sympathieke auto die in het gebruik heel betaalbaar is. Zoals bij elke jackpot zal hij minimaal een keer per jaar vallen, dan gaan alle auto’s eruit. We zijn minder de loterij van de enorme miljoenenprijzen, de grote cheques. Bij ons win je daarentegen wel vaker aantrekkelijke, kleinere prijzen. En we gaan natuurlijk wel een feestje organiseren bij de uitreiking van de Jackpot."

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen:

https://www.fondsenwerving.nl/vf-account-maken

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Vf 16-1

Jaap Zeekant

Hoofdredacteur Vakblad fondsenwerving

Jaap was eind jaren 90 oprichter van Vakblad fondsenwerving. Hij was ruim een halve eeuw actief in de non-profitsector en 45 jaar serieus bezig met fondsenwerving. Hij was nauw betrokken bij de oprichting van wat tegenwoordig Goede Doelen Nederland is. Als oprichter van Vf was Jaap ook betrokken bij de oprichting van de Vakopleidingen Fondsenwerving. Daarnaast was hij founder van de Nationale Vakdag fondsenwerving. Jaap overleed geheel onverwachts op donderdag 28 mei 2020.

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close