Advertentie

Advertentie

Advertentie

Vertrouwen is je belangrijkste kapitaal

1 april 2013

Onderzoek van Motivaction laat zien dat eerlijkheid en oprechtheid van goede doelen het meest bepalend zijn voor hun reputatie.

door Gastauteur

Goede doelen en fondsenwervervende organisaties opereren steeds commerciëler: Zo heeft Amnesty een eigen webshop en er zijn samenwerkingsvormen ontstaan tussen bijvoorbeeld de Nederlandse Brandwonden Stichting en OHRA, KLM en WNF. Om financiële stabiliteit te garanderen, is deze ontwikkeling onvermijdelijk. Dergelijke activiteiten zorgen wel voor een spanningsveld: de reputatie van goede doelen is afhankelijk van ‘emotionele factoren’, terwijl de reputatie van de partijen waar ze mee samenwerken, gestoeld is op instrumentele waarden. Dat blijkt uit recent onderzoek van Motivaction.

Wordt lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Vf 15-1
Close