Advertentie

Procurios StayUnited

Twee miljard te verdelen: over het doneergedrag van bedrijven aan goede doelen

1 april 2013

Donaties van bedrijven zijn goed voor een aandeel van drieëndertig procent in de giften. Wat zoeken bedrijven in een goed doel? Welk profiel moet het goede doel hebben om giften te krijgen? Maakt het uit of ze een keurmerk hebben?

door Gastauteur

Malva Verbeek deed hiernaar recentelijk onderzoek aan de Universiteit van Tilburg, in samenwerking met Berenschot, in het kader van haar masterscriptie. In dit artikel wordt de relatie beschreven tussen het doneergedrag van bedrijven en het (al dan niet het hebben van) een keurmerk. Ook werd de relatie tussen doneergedrag en het profiel van het goede doel onderzocht.

Wordt lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Vf 15-1
Close