Advertentie

Procurios StayUnited

Van traditionele fondsenwerving naar Corporate Volunteering

1 april 2013

De internationale ontwikkelingsorganisatie VSO Nederland wil dat bedrijven kennis in plaats van geld gaan doneren.

door Inge van der Hoeven

“Voorheen gaven bedrijven geld aan goede doelen. De trend is nu om kennis te leveren”, zegt Wim de Jong, accountmanager bij VSO Nederland. VSO is een internationale ontwikkelingsorganisatie die actief is in meer dan vijfendertig landen. De organisatie biedt medewerkers van bedrijven de kans om uitgezonden te worden naar een ontwikkelingsland voor een periode van vier weken tot negen maanden. Deze vorm van ontwikkelingshulp wordt ook wel ‘corporate volunteering’ genoemd. Doel is om kennis te delen met lokale organisaties, waardoor zij hun werk effectiever kunnen doen.

Wordt lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Vf 15-1
Close