Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Ifunds Engage 365, Demo 1op1

De Blauweoceaanstrategie

15 februari 2012

De Blauweoceaanstrategie is een bedrijfsstrategie, gericht op het voorkomen van moordende concurrentie. In plaats daarvan richt hij zich op het ontwikkelen van een unieke bedrijfsstrategie en een nieuwe, onconventionele marktbenadering.

door Maarten de Vries

De 'Blue Ocean Strategy', is ontwikkeld door het Institut Européen d'Administration des Affaires (INSEAD) en werd voor het eerst gepubliceerd door W. Chan Kim en Renée Mauborgne in 2005. De auteurs baseerden hun onderzoek onder andere op aanpak en resultaten van Cirque du Soleil. De resultaten van het orkest van André Rieu zijn echter veel opmerkelijker. Ik licht daarom de strategie toe aan de hand van dit orkest. Daarna geef ik voorbeelden uit de fondsenwerving.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Vf 14-1

Wekelijksenieuwsbrief

Hey, vond je dit nou een goed verhaal? Wil je meer van dit soort verhalen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close