Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

De Blauweoceaanstrategie

15 februari 2012

De Blauweoceaanstrategie is een bedrijfsstrategie, gericht op het voorkomen van moordende concurrentie. In plaats daarvan richt hij zich op het ontwikkelen van een unieke bedrijfsstrategie en een nieuwe, onconventionele marktbenadering.

door Maarten de Vries

De 'Blue Ocean Strategy', is ontwikkeld door het Institut Européen d'Administration des Affaires (INSEAD) en werd voor het eerst gepubliceerd door W. Chan Kim en Renée Mauborgne in 2005. De auteurs baseerden hun onderzoek onder andere op aanpak en resultaten van Cirque du Soleil. De resultaten van het orkest van André Rieu zijn echter veel opmerkelijker. Ik licht daarom de strategie toe aan de hand van dit orkest. Daarna geef ik voorbeelden uit de fondsenwerving.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen:

https://www.fondsenwerving.nl/vf-account-maken

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Vf 14-1
Maarten de Vries

Maarten de Vries

Maarten de Vries was van 1983 tot 2005 directeur van Wilde Ganzen en daarna actief als zelfstandig consulent fondsenwerving. Hij maakte van 2005 tot 2015 deel uit van de redactie van Vakblad fondsenwerving.

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close