WWAV maakt Telemarketing kwalitatiever

Branded Content

15 maart 2011

Fondsenwerving is persoonlijker geworden de afgelopen jaren. En de telefoon is zeer geschikt voor het leggen van duurzame relaties met donateurs. Met de juiste aanpak blijft het een zeer veelzijdig en effectief medium.

door Redactie Vf

Kwalitatieve telemarketing

Lange tijd is telemarketing als eendimensionaal verkoopkanaal ingezet. Er werd een doelstelling bepaald (ROI), er werden gesprekken ingekocht en er werd vooral op cijfers gestuurd. Over de kwaliteit van de gesprekken werden wel afspraken gemaakt, maar het ontbrak opdrachtgevers vaak aan tijd en specifieke kennis om telemarketingprojecten werkelijk stipt te kunnen volgen en om de callcenters bij te sturen. En dat is zeker sinds de komst van het Bel-me-niet register niet zonder risico.

Bij de telemarketingactiviteiten die WWAV voor haar klanten verzorgt, staat de kwaliteit van het gesprek centraal. Natuurlijk zijn we er op gericht het best mogelijke resultaat te behalen, maar nooit ten koste van een positieve beleving van het gesprek door de persoon die wij bellen. Onze telemarketingprojecten rusten op een vijftal pijlers:

  1. Customer Insight: wij verdiepen ons in uw klanten. Op basis van analyse van gegevens uit uw database, in combinatie met externe data. Door deze benadering vinden wij de meest kansrijke segmenten. Met als resultaat een hoge ROI.
  2. Dialoog: we ontwerpen een script, als basis voor de dialoog met uw klant. Doel van de gesprekken met de doelgroep is niet slechts het realiseren van de zakelijke doelstelling. Wij staan er voor dat elke klant een fantastisch gesprek heeft dat positief uitstraalt op de relatie tussen die klant en uw organisatie. Met als resultaat een klachtenvrij programma en weinig inschrijvingen voor Bel-me-niet en Recht van Verzet.
  3. Dagelijkse aansturing: onze eigen opleiders trainen de agents van call centers, ervaren copywriters ontwikkelen de scripts en onze managers hebben dagelijks contact met de door ons ingeschakelde callcenters. Zij sturen bij op basis van cijfers en onze oordeling ter plaatse van de gevoerde gesprekken.
  4. Onze klanten geven we via een online rapportagemodule realtime inzicht in het verloop van de telemarketing campagnes.
  5. Callcenters: wij selecteren één of meer callcenters, afhankelijk van het type opdracht. Omdat wij niet alleen het telemarketingvak verstaan, maar ook alle goede callcenters kennen, vinden wij de beste match tussen een opdracht en het meest geschikte callcenter.

WWAV zet telemarketing voor haar klanten met succes in: nieuwe donateurs werven, reactiveren van oud-donateurs of upgraden. Maar we zetten de telefoon ook meer en meer in als onderdeel van communicatieprogramma’s. Bijvoorbeeld telefonische benadering van donateurs binnen een loyaliteitsprogramma, als responsoptie binnen een wervingscampagne, als tussenstap in een nalatenschappenprogramma, welkomst- en servicecalls, etc. De telefoon wordt daarmee een volwaardige tool voor persoonlijk contact.

Wil je meer weten over onze telemarketing nieuwe stijl? Bel Jos de Wit, 06 46 122 743, of Jane van den Berg, 06 461 22 743.