Artikelen per label
-
Ambika Lucassen (War Child) wint reis naar het AFP-congres
Dit jaar maakten de deelnemers van de Vakdag Fondsenwerving kans op een prachtige prijs: een geheel verzorgde reis naar het grote fondsenwervingscongres van de AFP, van 20 tot 22 maart 2016 in Boston.
-
Groentje
Aan mijn geboorte bewaar ik bijzonder slechte herinneringen. Eerst dreef ik maandenlang lekker lui rond. Ik had mijn natje en mijn droogje en deed een dutje als mij dat uitkwam. Maar van het ene op het andere moment brak de pleuris uit.
-
Oneworld: van goed doel naar maatschappelijke onderneming
Tijdschrift OneWorld, ‘magazine over mondiaal denken en groen doen’, leefde veertig jaar van subsidie van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Nu de geldkraan langzaam dichtgaat, wil de ambitieuze redactie in drie jaar tijd veranderen van een goed doel in een maatschappelijke onderneming.
-
Marketingstrategie en non-profits
De in Brussel woonachtige Larisa Didenko geeft antwoord op de vraag hoe non-profits commerciële reclametechnieken kunnen gebruiken om hun boodschap zo goed mogelijk over het voetlicht te brengen. Ze gebruikt daarbij vijf inspiratievolle voorbeelden uit de praktijk.
-
Nationale Vakdag Fondsenwerving donderdag 29 maart 2018
Met tien succesvolle Vakdagen Fondsenwerving achter de rug weet iedereen dat je op de Vakdag altijd kunt rekenen op een programma waar werkelijk voor iedereen iets bij zit: van fondsenwervers tot communicatiemensen, van grote organisaties tot kleinere, van werver tot directie of bestuurslid en van ervaren tot niet zo ervaren.
-
Vakdag Fondsenwerving 2015
Sinds enkele jaren zien we de opbrengsten stagneren en zelfs dalen. Voor het eerst sinds decennia moetne goede doelen zelfs mensen ontslaan. Gaan we bij de pakken neerzitten? Of gaan we er des te harder voor?
-
Verwachtingen van grote gevers in kaart gebracht
Steeds meer fondsenwervers realiseren zich hoe belangrijk grote giften voor het werk van hun organisatie kunnen zijn. En dus richten steeds meer goede doelen zich op grote gevers. Voor het eerst is er nu een onderzoek gehouden om de verwachtingen van grote gevers in kaart te brengen. Het levert belangrijke inzichten op.
-
De best practices voor succesvolle kom-in-actieprogramma's
Een paar maanden geleden was ik in Londen om een congres bij te wonen over mijn favoriete thema: peer-to-peerfondsenwerving. Terwijl ik in het metrostation stond te wachten zag ik een GIGANTISCH reclamebord van Cancer Research UK, over zijn kom-in-actieprogramma. Ook al stond ik er maar even, ik was onder de indruk en blij om te zien dat dit goede doel het goed aanpakte.
-
Hoe maak ik mijn e-mailcampagne nog effectiever
Nog steeds ontdekken meer en meer bedrijven de kracht van e-mail. Uit het onlangs gepubliceerde Cross Channel Marketing Report 2015 van Econsultancy blijkt dat driekwart van de (online) marketeers veel waarde hect aan crosschannelaanpak. In huun ranglijst van meest effectieve kanalen is e-mail de onbetwiste koploper. Ook bij veel goede doelen is e-mail een vaste waarde geworden in de communicatiemix.
-
Bijzonder gewoon
De kans is groot dat je nog nooit van Brandon stanton hebt gehoord. toch weet ik zeker dat hij een beslissende rol gaat spelen in de huidige vluchtelingencrisis.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 81
- 82
- 83
- ...
- 113
- Volgende pagina