Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Artikelen per label
-
De ideale filantroop geeft aan de universiteit als instituut
Een gedreven dame. Dat is het minste wat je van Isabel Penne kan zeggen, gepassioneerd als ze is door haar opdracht als directeur fondsenwerving voor de Katholieke Universiteit Leuven, de grootste Vlaamse universiteit. Met haar team zorgt ze voor de vier procent vrijheid van de professoren.
-
Twee miljard te verdelen: over het doneergedrag van bedrijven aan goede doelen
Donaties van bedrijven zijn goed voor een aandeel van drieëndertig procent in de giften. Wat zoeken bedrijven in een goed doel? Welk profiel moet het goede doel hebben om giften te krijgen? Maakt het uit of ze een keurmerk hebben?
-
Goede doelen communiceren slecht over nalaten
Goede doelen communiceren vaak maar zeer matig met potentiële erflaters. Dat blijkt uit een inventarisatie door het Instituut Goed Nalaten.
-
Thank you for Caring!
Stel, je wandelt ’s ochtends naar je werk. Het is koud en je steekt haastig, zonder al te veel op je omgeving te letten, de straat over. Eigenlijk hoor je alleen de gejaagde klank van je eigen ademhaling, tot er ineens een ander geluid binnenkomt. Je herkent het direct: het is het zachte, maar allesdoordringende gehuil van een baby....
-
Bellen moet beter
Met de toenemende regelgeving staat het bellen voor goede doelen onder druk, terwijl het nog altijd heel belangrijk is voor fondsenwervende instellingen. Is er wel genoeg kennis is bij de fondsenwervende instellingen?
-
Wie doet er een duit in het zakje?
Een onderzoek onder in Nederland woonachtige 18-plussers naar hun geefgedrag aan goede doelen.
-
Vertrouwen is je belangrijkste kapitaal
Onderzoek van Motivaction laat zien dat eerlijkheid en oprechtheid van goede doelen het meest bepalend zijn voor hun reputatie.
-
Van traditionele fondsenwerving naar Corporate Volunteering
De internationale ontwikkelingsorganisatie VSO Nederland wil dat bedrijven kennis in plaats van geld gaan doneren.
-
Vertrouwen moet het uitgangspunt zijn
Na tien jaar Natuurmonumenten staat Jan Jaap de Graeff, als voorzitter van de VFI, voor nieuwe uitdagingen, zoals de goededoelensector transparanter maken en een nieuw toezichtstelsel.
-
"Kunstenaars en mannen in pakken snappen elkaars behoeften niet"
Koen van Vliet rondde in november 2011 zijn studie Kunstbeleid en -management aan de Universiteit Utrecht af met een onderzoek naar de motieven van donateurs om deel te nemen aan crowdfunding. Nu adviseert hij culturele instellingen over crowdfunding en cultureel ondernemen.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 103
- 104
- 105
- ...
- 112
- Volgende pagina