Artikelen per auteur
-
Hoe werkt direct mail met kortingscouponnen bij Natuurmonumenten?
In het vorige nummer schreven we over aandacht trekken met direct mail, bijvoorbeeld met kortingscouponnen. Samen met Natuurmonumenten doken we daar dieper in.
-
Samenwerken is Goed Doen
Zo’n vier jaar geleden heb ik in dit blad een artikel geschreven over samenwerken, specifiek in de sector cultuur. Ik zou datzelfde verhaal, een-op-een, nu weer kunnen schrijven.
-
De dans om het geld
Ook het Arnhemse Introdans krijgt de komende jaren fors minder subsidie van het rijk. Dat wordt 'meer uit de markt halen' dus. Niets vreemds voor algemeen directeur Ton Wiggers, een oud-danser die niet vies is van commercieel denken.
-
Het gevaar bij communicatie is denken dat het heeft plaatsgevonden
De Nationale Postcode Loterij, de Vriendenloterij en de BankGiro Loterij, presenteerden begin dit jaar groeicijfers over 2011, net als vele voorgaande jaren. Weer nam de bijdrage aan de goede doelen toe. Hoe hou je dat succes vast?
-
Het Business Model Canvas
In 2009 was Alexander Ostwalder de belangrijkste spreker op een conferentie van de stichting Digitaal Erfgoed Nederland. Hij lichtte het door hem ontwikkelde paneel van negen luiken toe, dat gebruikt wordt om verdienmodellen te verbeteren.
-
Oranje Fonds: van volksherstel tot sociale cohesie
Aan de muur hangt een affi che uit vervlogen tijden: een hand met geld en een leeuw die uit het puin naar voren komt. Dat was het begin.
-
Opbrengsten Goede Doelen Loterijen blijven stijgen
En weer zijn ze er in geslaagd om hun records te verbeteren. De drie goededoelenloterijen kunnen met hun opbrengsten van 2011, dit jaar weer meer maatschappelijke organisaties ondersteunen. Intussen zijn de drie Novamedia/Postcode-loterijen de derde grootste private donor ter wereld.
-
Nederland is vrijgevig en Engeland is behulpzaam
Het internationaal rapporteren van de giften aan charitatieve instellingen is een haast onmogelijke taak. Want wat is precies een gift?
-
Hoe maak je direct mail (nog) effectiever?
Op het moment dat digitale communicatie aan zijn opmars bezig is, blijkt direct mail nog altijd een krachtig werfinstrument, waarmee honderden miljoenen opgehaald worden.
-
Om filantropie te laten groeien, moeten we ons echt herpakken
Let’s face it! Zo kwamen Amerikaanse fondsenwervers recent tot de conclusie dat het geven aan goede doelen in de Verenigde Staten de afgelopen veertig jaar constant op slechts 2% van het gemiddelde netto nationaal inkomen is gebleven.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 110
- 111
- 112
- 113
- Volgende pagina