Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Artikelen per auteur

  • Fundraising in the UK

    15 juni 2012

    Een jaar lang wonen, werken en leven in één van de grootste en boeiendste steden ter wereld. Die kans kreeg Nienke Teunissen vorig jaar, toen ze in London aan de slag kon bij de afdeling Fundraising Clients van RAPP UK, de moedermaatschappij van WWAV. Ze greep die kans met beide handen en schreef er na terugkomst deze impressie over.

    Lees meer over "Fundraising in the UK"
  • Fondsenwervingen schouwburg en Philharmonie Haarlem

    15 juni 2012

    De directie van de Stadsschouwburg en Philharmonie Haarlem, sinds 1965 samen ondergebracht in een onafhankelijke stichting, is nu zo'n vier jaar serieus bezig met fondsenwerving, na een opstartperiode van twee jaar.

    Lees meer over "Fondsenwervingen schouwburg en Philharmonie Haarlem"
  • Venture philanthropy: kapitalistische hersenen krijgen een sociaal hart

    15 juni 2012

    Er staat een nieuwe generatie filantropen op. Het zijn ondernemers die niets hebben tegen de gevestigde non-profitorganisaties, maar die wel denken dat hun vermogen beter en efficiënter kan worden besteed wanneer ze het zelf doen.

    Lees meer over "Venture philanthropy: kapitalistische hersenen krijgen een sociaal hart"
  • Communiceren moet je leren

    15 juni 2012

    In dit artikel koppelt Yvon van der Veen de theorie over overtuigende teksten aan haar bevindingen uit interviews over het onderwerp. Dit artikel is vooral interessant voor diegenen bij de fondsenwervende instellingen, die zich met communicatie bezighouden.

    Lees meer over "Communiceren moet je leren"
  • De Geefwet: kansen, gemiste kansen en bedreigingen

    15 juni 2012

    Per 1 januari 2012 is de Geefwet van kracht geworden. De staatssecretaris van Financiën heeft aangegeven dat deze wet ondernemerschap bij goede doelen moet bevorderen. Maar het is de vraag of dat gaat lukken.

    Lees meer over "De Geefwet: kansen, gemiste kansen en bedreigingen"
  • Elke fondsenwerver krijgt met SEPA te maken

    16 april 2012

    De Single Euro Payments Area (SEPA) zal in 2014 een feit worden. Dat betekent ingrijpende veranderingen voor fondsenwervende instellingen. Zoals de verordening er nu uitziet, zullen de acceptgiro en Giro555 verdwijnen.

    Lees meer over "Elke fondsenwerver krijgt met SEPA te maken"
  • Op sociale media moet je je sociaal gedragen

    16 april 2012

    We zouden over de sociale media alleen al een heel magazine kunnen maken. Het is een hot topic, bijna iedereen is er mee bezig. Sommigen denken dat het de heilige graal is. Maar we zijn nog maar net onderweg.

    Lees meer over "Op sociale media moet je je sociaal gedragen"
  • Telefonische fondsenwerving moet uit de kinderschoenen

    16 april 2012

    Het bellen voor fondsenwervende instellingen in de afgelopen 20 jaar behoorlijk geprofessionaliseerd. Maar we zijn er nog lang niet.

    Lees meer over "Telefonische fondsenwerving moet uit de kinderschoenen"
  • Showcase of fundraising, innovation and inspiration

    16 april 2012

    Er is ontzettend veel kennis over fondsenwerving. Dat blijkt op de internationale congressen, op onze eigen Vakdag Fondsenwerving en in de bladen zoals Vakblad Fondsenwerving. En er is SOFII.

    Lees meer over "Showcase of fundraising, innovation and inspiration"
  • Hoe werkt direct mail met kortingscouponnen bij Natuurmonumenten?

    16 april 2012

    In het vorige nummer schreven we over aandacht trekken met direct mail, bijvoorbeeld met kortingscouponnen. Samen met Natuurmonumenten doken we daar dieper in.

    Lees meer over "Hoe werkt direct mail met kortingscouponnen bij Natuurmonumenten?"
Close