Artikelen per auteur
-
Hoe werkt direct mail met kortingscouponnen bij Natuurmonumenten?
In het vorige nummer schreven we over aandacht trekken met direct mail, bijvoorbeeld met kortingscouponnen. Samen met Natuurmonumenten doken we daar dieper in.
-
Showcase of fundraising, innovation and inspiration
Er is ontzettend veel kennis over fondsenwerving. Dat blijkt op de internationale congressen, op onze eigen Vakdag Fondsenwerving en in de bladen zoals Vakblad Fondsenwerving. En er is SOFII.
-
Telefonische fondsenwerving moet uit de kinderschoenen
Het bellen voor fondsenwervende instellingen in de afgelopen 20 jaar behoorlijk geprofessionaliseerd. Maar we zijn er nog lang niet.
-
Op sociale media moet je je sociaal gedragen
We zouden over de sociale media alleen al een heel magazine kunnen maken. Het is een hot topic, bijna iedereen is er mee bezig. Sommigen denken dat het de heilige graal is. Maar we zijn nog maar net onderweg.
-
Elke fondsenwerver krijgt met SEPA te maken
De Single Euro Payments Area (SEPA) zal in 2014 een feit worden. Dat betekent ingrijpende veranderingen voor fondsenwervende instellingen. Zoals de verordening er nu uitziet, zullen de acceptgiro en Giro555 verdwijnen.
-
Goed fout bij nalaten
Elders in dit nummer schrijven we over het initiatief GoedNalaten. Dat het jammer genoeg niet altijd goed gaat, ontdekte misdaadjournalist John van den Heuvel.
-
Samenwerken, delen en cocreëren op de social networks
"Elke fondsenwerver heeft een prachtig verhaal. Dat moet vaker verteld worden; meer mensen moeten dat verhaal te horen krijgen."
-
Fondsenwerving en direct marketing
Onze donateurs vormen onze levensader. Daarom is fondsenwerving zo belangrijk. Om structureel succesvol te zijn heb je een integrale directmarketingstrategie nodig. Daarvoor leveren we graag de bouwstenen.
-
Dialoog met achterban succesfactor in fondsenwerving
We kennen Marc Schoutens o.a. als de bedenker van de succesvolle sms-dienst Stop Martelen Snel met Amnesty International. Dat was in 2001. Dat we nu ook online meer dan tien jaar verder zijn licht hij op ons verzoek in dit artikel toe.
-
De Blauweoceaanstrategie
De Blauweoceaanstrategie is een bedrijfsstrategie, gericht op het voorkomen van moordende concurrentie. In plaats daarvan richt hij zich op het ontwikkelen van een unieke bedrijfsstrategie en een nieuwe, onconventionele marktbenadering.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 111
- 112
- 113
- 114
- Volgende pagina