Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Van pre-hype tot terugblik: sociale media in elke fase van je wervingscampagne

2 juli 2024

Veel organisaties hebben hun twijfels over de effectiviteit van de inzet van sociale media voor fondsenwerving. Traditionele methoden zoals fondsenwervingsbrieven en belcampagnes lijken vaak een hogere ROI te bieden, waarna organisaties denken: ‘Die socials, daar kunnen we niets mee.’ Maar klopt dat wel? Delphine van Belleghem geeft tips die je helpen om je fondsenwerving in elke fase van de online campagne te versterken.

Instagramfeed met de hashtag #RodeKruisPleister.
Instagramfeed met de hashtag #RodeKruisPleister.

door Delphine van Belleghem

Wanneer je sociale media slim inzet, biedt het unieke opportuniteiten om fondsenwervingscampagnes te verrijken. Kanalen als Facebook, Instagram, TikTok en LinkedIn stellen organisaties in staat om hun boodschap op een interactieve manier te verspreiden. Hierdoor wordt niet alleen de zichtbaarheid vergroot, maar ook de connectie met (potentiële) donateurs versterkt.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen:

https://www.fondsenwerving.nl/vf-account-maken

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Facebook Social Media Instagram Fondsenwerving LinkedIn Online TikTok Strategie Campagnes VF 26-2 Hashtags Social media strategie WhatsApp YouTube

Delphine van Belleghem

Gastauteur

Delphine van Belleghem is communicatie-expert met meer dan tien jaar ervaring in het ondersteunen van non-profit organisaties. Naast het geven van trainingen (o.a. voor Fundraisers Belgium en Kortom - Vereniging voor overheids- en socialprofitcommunicatie) helpt ze organisaties en overheden om strategischer te communiceren en meer online zichtbaarheid te krijgen. Daarnaast stond ze mee aan de wieg van ‘HierNiet.be’, een Belgisch initiatief tegen online haat.

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close