Woordvoerderschap van een goed doel: hoe is het anders dan voor een commerciële organisatie?

25 maart 2021

Je bent woordvoerder van een commerciële organisatie en je wilt hetzelfde werk gaan doen voor een goed doel. Of je komt uit de journalistiek en wilt persvoorlichting en woordvoering gaan doen voor een non-profit. Is het woordvoerderschap voor een organisatie zonder winstoogmerk die zich voor het algemeen belang inzet anders dan bij een for-profitinstelling? Wat kun je verwachten? 

Beeld ter illustratie.
Beeld ter illustratie. © Shutterstock // VectorMine

door Teije Brandsma

De NOS op bezoek

Buiten voor de deur staat het NOS-busje met zo’n grote schotel op het dak. Binnen sta jij te stressen. Het is ’s ochtends half zeven en je bent over een paar minuten live in de uitzending. Beter om maar even niet te denken aan die paar honderdduizend mensen die al achter het stuur zitten en naar de radio luisteren. Doe alsof ze er niet zijn, denk je.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Artsen Zonder Grenzen Armoedefonds Vf 23-1 Woordvoerder Reddingsbrigade Nederland Teije Brandsma

Teije Brandsma

Journalist Vf

Teije is lid van het redactieteam van Vakblad fondsenwerving. Daarnaast runt hij het pr-bureau Aid Publicity, dat zich gespecialiseerd heeft in het opzetten en uitbouwen van communicatieafdelingen van kleine en middelgrote non-profitorganisaties.

Close