Advertentie

Ifunds Engage 365, Demo 1op1

Experts over Geven in Nederland deel 2: Jeroen Hogenhout

Onderzoek Communicatie

11 mei 2020

Nadat de financiering alsnog was rondgekomen, verscheen onlangs met enige vertraging het onderzoek Geven in Nederland 2020. Het is een uitgebreid en grondig onderzoek over het geefgedrag in 2018, dat de moeite van het lezen meer dan waard is. Voor een goed begrip: dat was dus voor de coronacrisis. We vroegen enkele specialisten om commentaar te leveren op de zaken die hen opvielen. Vandaag deel 2: Jeroen Hogenhout over communicatie en geefgedrag.

door Jeroen Hogenhout

De conclusie dat meer moet worden geïnvesteerd in relaties met donateurs dan in het verleden (p21) deel ik. Investeren in je relatie met een donateur is altijd een goed idee. Goede doelen hebben de neiging de focus op de leeftijd van donateurs te richten. De toelichting op de verschillende generaties (p22) is een zeer belangrijke. De focus zou moeten liggen op gedrag en behoeftes van individuen of van groepen donateurs. ‘Experimenteren met nieuwe vormen van geefgedrag’ (p21) is dan ook niet alleen van belang bij jongere (potentiële) gevers.

Wordt lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Jeroen Hogenhout Geven in Nederland Geefgedrag Vf 22-3 Experts over Geven in Nederland

Jeroen Hogenhout

Gastauteur

Jeroen Hogenhout is vanuit zijn bedrijf Hogenhout Fundraising Support actief. Hij deelt als onafhankelijk adviseur op het gebied van direct communication, middle donor management en telefonische fondsenwerving zijn kennis en jarenlange ervaring met fondsen- wervende non-profits.

Close