Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Experts over Geven in Nederland deel 4: Jos Rath

Onderzoek

19 mei 2020

Nadat de financiering alsnog was rondgekomen, verscheen onlangs met enige vertraging het onderzoek Geven in Nederland 2020. Het is een uitgebreid en grondig onderzoek over het geefgedrag in 2018, dat de moeite van het lezen meer dan waard is. Voor een goed begrip: dat was dus voor de coronacrisis. We vroegen enkele specialisten om commentaar te leveren op de zaken die hen opvielen. Vandaag het laatste deel: Jos Rath over betekenisvoller ondernemen.

Jos Rath.
Jos Rath.

door Jos Rath

Volgens GIN heeft het bedrijfsleven met 33 procent van de totale giften zich opnieuw bewezen als stabiele bron van filantropie. Vanaf deze editie wordt het geefgedrag van bedrijven gerapporteerd in SBI-codes (Standaard Bedrijfsindeling), waardoor de brancheprofielen kunnen worden vergeleken met vergelijkbare data uit andere bestanden. Dat helpt enorm het inzicht te verdiepen.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen:

https://www.fondsenwerving.nl/vf-account-maken

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Geven in Nederland Bedrijven Jos Rath Giften Vf 22-3 Experts over Geven in Nederland

Jos Rath

Jos Rath heeft als marketeer allerlei bedrijven geleid en als consultant nonprofitorganisaties geadviseerd over hun fondsenwerving. Geïnspireerd door de ervaring met en kennis van samenwerking heeft hij bij prof. dr. Theo Schuyt van de Vrije Universiteit gepromoveerd op een onderzoek naar filantropische partnerships.

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close