Ben jij al lid? Van het Filantropisch Vakblad van Nederland?

Word lid!

Vijftien jaar DDMA

Interview

16 juli 2019

DDMA, de data driven marketing association, is in Nederland de brancheorganisatie op het gebied van data en marketing. Naast vele bedrijven zijn er ook tientallen goede doelen lid van. Ook bij DDMA zijn de plannen van Mona Keijzer om ‘klantrelatie’ verder te beperken een hot item.

Beeld ter illustratie.
Beeld ter illustratie. © Robert Kneschke // Shutterstock

door Jaap Zeekant

Diana Jansen, directeur van de DDMA: ‘Wij zijn de lobby daarover al een tijd geleden begonnen, waarbij we naar alle belangen keken, ook die van de goede doelen. Vanaf het eerste gesprek hebben wij duidelijk gemaakt dat er een speciale positie zou moeten zijn voor goede doelen. We hebben voortdurend de mogelijke gevolgen aangegeven als dat niet gebeurt. Op een gegeven moment schreef Mona Keijzer haar Consumentenbrief, waarin ze koos voor oplossingen waarvan wij vinden dat je daar niets mee opschiet. Vanaf dat moment is brancheorganisatie Goede Doelen Nederland meer op de voorgrond getreden en heeft voor de goededoelensector de lead genomen. Met het netwerk van directeuren dat ze kunnen inzetten, is dat ook een verstandige aanpak.’

Abonneer je op fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in

Jaap Zeekant

Hoofdredacteur Vakblad fondsenwerving

Jaap is hoofdredacteur van Vakblad fondsenwerving, waarvan hij – ruim twintig jaar geleden - ook oprichter is. Jaap heeft meer dan veertig jaar ervaring met alle facetten van de professionele fondsenwerving. Hij was nauw betrokken bij de oprichting van wat tegenwoordig Nederland Filantropieland is en Goede Doelen Nederland.