Ben jij al lid? Van het Filantropisch Vakblad van Nederland?

Word lid!

Wordt 2019 het kanteljaar voor donateurservice?

Trends

11 juni 2019

Al in 2006 hoorden we de verhalen, dat voor de telefonische klantenservice snel alles anders ging worden. De telefoon was uit, internet was in. Telemarketing was ten dode opgeschreven en het initiatief zou voor de volle honderd procent bij de klant liggen. Peter Coelman kijkt voor ons wat daarvan waar geworden is.

Beeld ter illustratie
Beeld ter illustratie © Shutterstock // Sira Anamwong

door Gastauteur: Peter Coelman

Het gevolg was lege Call Centers, veel mensen die de arbeidsmarkt opstromen, sterk afnemende wervingskracht van organisaties. Ik was in die tijd bij een seminar waar, zonder enige vorm van ironie, in termen van een armageddon werd gesproken. Ik had mijn twijfels. Meestal komen dit soort doemscenario’s niet uit, gelukkig maar. Maar doemscenario’s hebben wel een functie, namelijk het langzaam inmasseren van het idee dat niet alles blijft zoals het was. Daar moet je voor openstaan. En als je dat niet doet, dan kan je zomaar een Hyves of een Kodak worden.

Abonneer je op fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Gastauteur: Peter Coelman

Gastauteur: Peter Coelman

Peter Coelman is Operationeel Manager bij Kalff Services.