Advertentie

Aanmelden voor de Nationale Vakdag Fondsenwerving 2019

Trends in telemarketing 2013-2017

Onderzoek Trends

18 september 2018

‘Trends in telemarketing’ is het tweejaarlijkse onderzoek op basis van de belcampagnes van Christal. Het nieuwste onderzoek laat een aantal interessante dingen zien, onder andere dat het langer uitbellen van campagnes loont.

iPhone scherm met tekst: Trends in telemarketing
iPhone scherm met tekst: Trends in telemarketing

door Chantal Visser, Ewout Klei

In ‘Trends in telemarketing 2013-2017’ worden 918 campagnes geanalyseerd, waarin zo’n 3,5 miljoen adressen zijn gebeld. Om benchmarking mogelijk te maken en om geen appels met peren te vergelijken zijn alle campagnes ingedeeld in een hoofddoel (‘wat’) en in de herkomst van de respondenten (‘wie’). Het hoofddoel van een campagne is meestal het werven van een structurele donateur via een automatische incasso. Maar bij campagnes voor noodhulp is het hoofddoel vaak een tijdelijke of eenmalige gift. Er wordt gebeld naar verschillende soorten respondenten, op basis van herkomst. Bij een ‘happy-callcampagne’ zijn dit eerstegiftgevers, bij een reactivering zijn dit inactieve gevers.

Abonneer je op fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in

Chantal Visser

Gastauteur

Chantal Visser is campagnemanager bij Christal.

Ewout Klei

Gastauteur

Ewout Klei is journalist.