Vakdag fondsenwerving 2019 Idee voor een presentatie? Laat het ons weten!

PRESENTATIE INSTUREN

Het cadeau centraal

Werving

28 december 2018

Fondsenwerving echt persoonlijk maken; het lukt UNICEF Nederland met zijn nieuwe campagne UNICEF Basics. Donateurs geven niet gewoon geld, maar voorzien in de basisbehoeften van kinderen in Syrië en de buurlanden. Door echt tot mensen te spreken en te laten zien wat zij bijdragen, is deze campagne een succes.

Unicef Basics - Water
Unicef Basics - Water © Unicef

door Carolien Lindeman

‘Geef warmte,’ prijkt er op een van de knoppen in de spiksplinternieuwe webshop van UNICEF Nederland. Wie erop klikt krijgt twee Syrische kinderen te zien, warm opgerold in een deken. ‘Hij is 200 cm bij 150 cm,’ staat erbij vermeld, ‘Een kind kan ‘m dus dubbel omslaan!’ Juist, het beeld zit er letterlijk bij, maar met een beetje fantasie ziet de donateur ook precies wat hij of zij geeft. En dat kost vijf euro. Zo kan een donateur ook schoon drinkwater,een winterkledingpakket, medicijnen, verwarming en hygiënekits geven. Het zijn donaties oplopend van twintig tot tweehonderd euro.

Abonneer je op fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in

Carolien Lindeman

Journalist Vf

Carolien (1987) rolde na haar studie Journalistiek in Groningen direct door naar haar eerste klus als redacteur en eindredacteur voor het personeelsblad van Amsterdams openbaarvervoerbedrijf GVB. Hiervoor reist ze regelmatig door Amsterdam en maakt ze reportages, interviews, nieuwsberichtenen nieuwsbrieven. Ze is ook web- redacteur voor de GVB-website over de Noord-Zuidlijn. Daarnaast schrijft ze voor diverse andere publicaties zoals voor de ANWB en in het vakblad Metaaljournaal. Carolien is lid van de redactie van Vakblad fondsenwerving.