Advertentie

PSI Vransen Direct Mail

Het Mona-toetje

Editorial

8 november 2018

Jarenlang hebben brancheorganisaties grote inspanningen geleverd om door zelfregulering (potentiële) klanten te beschermen tegen al te opdringerige of zelfs agressieve telefoongesprekken. Volgens mij werkte dat prima. Niet alleen omdat die afspraken de consument in bescherming namen. Maar ook omdat de cowboys in marketing langzaam maar zeker hun gedrag aanpasten of verdwenen. Bij het bellen voor goede doelen heb ik dat van nabij kunnen volgen.

Een mona pudding met frambozensaus.
Een mona pudding met frambozensaus.

door Jaap Zeekant

Prima zou je zeggen, complimenten. Maar dan reken je buiten de Nederlandse en Europese overheden met hun regelzucht. Er kwam toch een Bel-me-niet Register. Staatssecretaris Heemskerk (PvdA - van Economische Zaken in Balkenende IV), beloofde dat er voor de goededoelensector een uitzondering zou worden gemaakt. Die belofte was loos. Sinds de presentatie van het proefschrift van Wimar Bolhuis eerder deze week (‘Elke formatie faalt’) weten we dat politici hun beloftes nooit waarmaken.

Wordt lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Vf 20-5 Mona Keijzer

Jaap Zeekant

Hoofdredacteur Vakblad fondsenwerving

Jaap was eind jaren 90 oprichter van Vakblad fondsenwerving. Hij was ruim een halve eeuw actief in de non-profitsector en 45 jaar serieus bezig met fondsenwerving. Hij was nauw betrokken bij de oprichting van wat tegenwoordig Goede Doelen Nederland is. Als oprichter van Vf was Jaap ook betrokken bij de oprichting van de Vakopleidingen Fondsenwerving. Daarnaast was hij founder van de Nationale Vakdag fondsenwerving. Jaap overleed geheel onverwachts op donderdag 28 mei 2020.

Close