Vakblad fondsenwerving het magazine voor fondsenwervend Nederland

Abonneren

Met terugwerkende kracht viraal: Cordaid

Campagne Communicatie

20 juli 2018

Je organiseert een campagne in 2007. En in 2016 gaat hij volkomen onverwacht viraal. Virale recycling zou je kunnen zeggen.

door Jaap Zeekant

De Cordaid-campagne ‘Small Change, Big Difference’ in 2007 werd bedacht om Nederlandse consumenten te verrassen met gedurfde, confronterende foto's, samen met pr-bureau Saatchi & Saatchi. Kenianen van de Samburu- stam hebben indertijd geposeerd met consumptiegoederen zoals een handtas, zonnebril of een biertje. Zaken waarvan we in onze westerse samenleving niet eens meer in de gaten hebben dat we er geld aan uitgeven, of hoe decadent ons gedrag soms kan zijn. Waar al helemaal niet aan gedacht wordt, is dat die bedragen elders in de wereld een enorm verschil kunnen maken, bijvoorbeeld bij de mensen die door een ramp getroffen worden.

Abonneer je op fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in

Jaap Zeekant

Hoofdredacteur Vakblad fondsenwerving

Jaap is hoofdredacteur van Vakblad fondsenwerving, waarvan hij – dit jaar twintig jaar geleden - ook oprichter is. Jaap heeft meer dan veertig jaar ervaring met alle facetten van de professionele fondsenwerving. Hij was nauw betrokken bij de oprichting van wat tegenwoordig Nederland Filantropieland is en Goede Doelen Nederland. Hij is ook penningmeester van de Nederlands – Vlaamse Vereniging van Onderzoeksjournalisten.