Advertentie

Advertentie

Advertentie

Direct dialogue wordt volwassen

Wet- en Regelgeving

8 juli 2016

Direct dialogue, de verzamelnaam voor fondsenwerving op straat en aan huis, is voor veel goede doelen een belangrijk kanaal voor persoonlijk contact met potentiële donateurs. Het is een wervingsmethode die ook nog wel eens aan kritiek blootstaat. Dat nu de fase is bereikt dat werving via direct dialogue volwassen wordt, blijkt ook uit de collectieve audit van elf wervingsbureaus.

door Gastauteur

De kwaliteit van direct dialogue is van groot belang voor de goede doelen en de bureaus. De doelstelling is immers het leggen van persoonlijk contact om mensen die zich betrokken voelen, duurzaam te verbinden met de maatschappelijke opdracht van de goede doelen. Een groot aantal leden van branchevereniging Goede Doelen Nederland (voorheen VFI) heeft daarom de handen ineengeslagen voor een gezamenlijke kwaliteitsaanpak. Er is er een pilot opgezet om de compliancestandaarden van directdialoguebureaus gezamenlijk te auditen. Vakblad Fondsenwerving sprak met Johan Guis van Goede Doelen Nederland en Patrick Jordens van DMCC Nederland, de in compliance gespecialiseerde auditor die de audits in opdracht van Goede Doelen Nederland heeft uitgevoerd.

Wordt lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Patrick Jordens Vf 18-4 Direct Dialogue Sheila Klein Schiphorst Johan Guis
Close