Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Ifunds Engage 365, Demo 1op1

Mag een organisatie 1 cent overmaken om te bedanken of reclame te maken?

11 december 2020

Het verplicht vragen om toestemming is een van de belangrijkste voorwaarden voor commerciële en charitatieve communicatie. Maar in hun creativiteit bedenken organisaties soms alternatieve manieren om te communiceren waarbij het soms onduidelijk is welke regels precies gelden. Een voorbeeld is het overmaken van een symbolisch geldbedrag (bijvoorbeeld € 0,01) naar het rekeningnummer van (potentiële) klanten of donateurs, met een boodschap in de omschrijving. 

door Gastauteur

Auteur: Sara Mosch - Legal Counsel Privacy / Secretaris Privacy Autoriteit bij DDMA

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over DDMA Vf 22-6 Microtransacties Reclame Code Commissie Sara Mosch Serviceberichten

Wekelijksenieuwsbrief

Hey, vond je dit nou een goed verhaal? Wil je meer van dit soort verhalen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close