Ben jij al lid? Van het Filantropisch Vakblad van Nederland?

Word lid!

Marketingstrategie en non-profits

10 november 2015

De in Brussel woonachtige Larisa Didenko geeft antwoord op de vraag hoe non-profits commerciële reclametechnieken kunnen gebruiken om hun boodschap zo goed mogelijk over het voetlicht te brengen. Ze gebruikt daarbij vijf inspiratievolle voorbeelden uit de praktijk.

door Gastauteur

De doelstelling van sociale marketing is het teweegbrengen van een gedragsverandering bij specifieke doelgroepen. De social profit campagne moet er daarom op gericht zijn om de grote groepen te overtuigen om een gewenst gedraging aan te nemen. De inhoud van de sociale campagne is natuurlijk van essentieel belang, maar eveneens de manier waarop de boodschap wordt geformuleerd en hoe de boodschap overgebracht wordt. De manier waarop men de boodschap formuleert kan immers invloed hebben op de effectiviteit van de campagne. In dit artikel zoeken we naar het antwoord op de vraag: hoe kunnen commerciële reclametechnieken een non-profit organisatie helpen om de verwerking van de boodschap te stimuleren en om hiermee een optimaal effect te realiseren?

Abonneer je op fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in