Advertentie

PSI Vransen Direct Mail

Bellen moet beter

1 april 2013

Met de toenemende regelgeving staat het bellen voor goede doelen onder druk, terwijl het nog altijd heel belangrijk is voor fondsenwervende instellingen. Is er wel genoeg kennis is bij de fondsenwervende instellingen?

door Jaap Zeekant

We merken dat er aan de klantzijde nogal eens weinig kennis aanwezig is. En er zijn telemarketingbureaus, die er zich regelmatig te gemakkelijk vanaf maken. We vroegen een expert om zijn mening. Na bij WWAV verantwoordelijk te zijn geweest voor de telemarketing, zette Jeroen Hogenhout (www.hogenhoutfundraising.nl) The Goodwill Family op, een callcenter voor goede doelen. Nadat het moederbedrijf werd overgenomen, werkt hij sinds januari 2010 als consultant voor de begeleiding van telefonische fondsenwerving.

Wordt lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Vf 15-1

Jaap Zeekant

Hoofdredacteur Vakblad fondsenwerving

Jaap was eind jaren 90 oprichter van Vakblad fondsenwerving. Hij was ruim een halve eeuw actief in de non-profitsector en 45 jaar serieus bezig met fondsenwerving. Hij was nauw betrokken bij de oprichting van wat tegenwoordig Goede Doelen Nederland is. Als oprichter van Vf was Jaap ook betrokken bij de oprichting van de Vakopleidingen Fondsenwerving. Daarnaast was hij founder van de Nationale Vakdag fondsenwerving. Jaap overleed geheel onverwachts op donderdag 28 mei 2020.

Close