Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

PSI Vransen Direct Mail

Communiceren moet je leren

15 juni 2012

In dit artikel koppelt Yvon van der Veen de theorie over overtuigende teksten aan haar bevindingen uit interviews over het onderwerp. Dit artikel is vooral interessant voor diegenen bij de fondsenwervende instellingen, die zich met communicatie bezighouden.

door Gastauteur

We kunnen het woord crisis niet meer horen. Maar we kunnen er ook niet omheen. De charitatieve sector zal door de bezuinigingsplannen van het kabinet een nog groter beroep moeten doen op bedrijven en burgers. Een ware uitdaging, want die hebben het net zo zwaar te verduren. Kunnen we hen met overtuigende teksten motiveren het belang van donaties in te blijven zien? Voor dit artikel ben ik op onderzoek gegaan naar hét recept voor de overtuigende tekst. In eerste instantie wilde ik dit stuk de titel ‘Vertrouwt u dit artikel?’ geven. Hoewel ik het zelf een leuke manier vond om de aandacht te trekken, ontdekte ik dat de kans groot is dat u er niet eens aan zou beginnen. Dit heeft alles te maken met het verwerkingsproces.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Vf 14-3

Wekelijksenieuwsbrief

Hey, vond je dit nou een goed verhaal? Wil je meer van dit soort verhalen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close