Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Ifunds Engage 365, Demo 1op1

Magazines van goede doelen: centraal in de communicatie

16 april 2012

Heel veel fondsenwervende instellingen geven een leden- of donateursblad uit. Toch wordt het maken van zo'n blad niet altijd als een specialisme gezien. Maar dat is het wel.

door Jaap Zeekant

We hebben het voortdurend over digitale communicatie zoals via de nieuwe media. Maar de magazines zijn nog altijd verrassend sterk aanwezig. Met een blad versterk je je merk en de merkbeleving, maar ook het onderhouden van je relaties en de binding met je achterban kunnen er door verbeterd worden. Ook om verantwoording af te leggen is een magazine een handig instrument. Of iedere fondsenwerver zijn blad ook zo gericht inzet en er alles uithaalt wat er in zit? We spraken met bladenmakers Anita van der Aa en Rob Lucassen van Bindinc., voorheen bekend als Programmabladen AKN en de maker van diverse uitgaven voor omroepen, verenigingen en stichtingen.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Vf 14-2

Jaap Zeekant

Hoofdredacteur Vakblad fondsenwerving

Jaap was eind jaren 90 oprichter van Vakblad fondsenwerving. Hij was ruim een halve eeuw actief in de non-profitsector en 45 jaar serieus bezig met fondsenwerving. Hij was nauw betrokken bij de oprichting van wat tegenwoordig Goede Doelen Nederland is. Als oprichter van Vf was Jaap ook betrokken bij de oprichting van de Vakopleidingen Fondsenwerving. Daarnaast was hij founder van de Nationale Vakdag fondsenwerving. Jaap overleed geheel onverwachts op donderdag 28 mei 2020.

Wekelijksenieuwsbrief

Hey, vond je dit nou een goed verhaal? Wil je meer van dit soort verhalen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close