Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

PSI Vransen Direct Mail

Psychologie en fondsenwerving

15 februari 2012

Waarom roepen we de verkeerde emoties op bij onze respondenten?

door Gastauteur, Jeroen Hogenhout

We geloven allemaal in succesvolle campagnes en in de geefbereidheid van onze doelgroepen. Maar staan we er ooit bij stil dat in direct marketing, direct dialogue en telefonische fondsenwerving meegerekend, een deel van onze doelgroep simpelweg niet geïnteresseerd is? En waarom roepen we nog steeds de verkeerde emoties bij onze respondenten op? Lees dm-brieven of luister fondsenwervende gesprekken er maar op na. Vrijwel altijd staat de zender van de boodschap (het fondsenwervende goede doel) centraal; ‘Wij hebben u nodig’. ‘U’ staat hier voor de ontvanger van de boodschap, ofwel de respondent. Maar de gever is eigenzinniger geworden, wij fondsenwervers stuiten vaker op desinteresse dan vroeger.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Vf 14-1

Jeroen Hogenhout

Gastauteur

Jeroen Hogenhout is vanuit zijn bedrijf Hogenhout Fundraising Support actief. Hij deelt als onafhankelijk adviseur op het gebied van direct communication, middle donor management en telefonische fondsenwerving zijn kennis en jarenlange ervaring met fondsen- wervende non-profits.

Wekelijksenieuwsbrief

Hey, vond je dit nou een goed verhaal? Wil je meer van dit soort verhalen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close