Chartered Institute of Fundraising onthult ‘nieuwe identiteit’

Kort & Goed

27 oktober 2020

Het proces duurde twee jaar, maar is ondertussen afgerond: het Institute of Fundraising (IoF) gaat per 27 oktober officieel door het leven als het ‘Chartered Institute of Fundraising’ (CIOF). De huisstijl is volledig aangepast: er is een nieuw logo, nieuwe huiskleur (donkergroen) en een volledig nieuwe website.

Het nieuwe logo (2020) van het Chartered Institute of Fundraising (CIOF).
Het nieuwe logo (2020) van het Chartered Institute of Fundraising (CIOF).

door Marijn Thijs

Toen het IoF op 31 maart 2020 officieel Erkend werd, betekende het feitelijk de maatschappelijke erkenning van het vak van fondsenwerver. De lancering van de nieuwe identiteit en website is de laatste stap die het fondsenwerversinstituut nog wilde zetten om het proces te volbrengen.

‘Nadat we twee jaar geleden aan dit proces begonnen hebben we een Erkende status vergaard en hebben we hard gewerkt om ervoor te zorgen dat onze website jullie kan ondersteunen – dit is nu crucialer dan ooit’, schrijft het genootschap via @CIOFTweets, de vernieuwde Twitter handle van het instituut.

Wat doet het Chartered Institute of Fundraising?

Het CIOF is een ledenorganisatie voor Britse fondsenwervers en richt zich voornamelijk op professionele ontwikkeling en educatie, het verbeteren van fondsenwerving in de praktijk en het ondersteunen van organisaties zodat ze op een zo goed mogelijke manier te werk kunnen gaan. Hun congres, de Fundraising Convention, is één van de grootste in de wereld van fondsenwerving.

Uitgelegd: 'Erkende' status

Een beroep met een erkende ('chartered') status draagt vanuit een hoog niveau van gespecialiseerde vakkennis en vakbekwaamheid bij aan de gemeenschap. Erkende professionals zijn op hun beurt mensen die een specifiek niveau, vaardigheid of bevoegdheid in een bepaald vakgebied hebben behaald.

Bron: CIOF
Meer over Fundraising Convention Erkenning Institute of Fundraising Rebranding Chartered Institute of Fundraising CIOF

Gerelateerde berichten

Marijn Thijs

Redacteur Web & Social

Als redacteur Web & Social houdt Marijn zich bij Vf vooral bezig met Fondsenwerving.nl en de productie van de Vf-podcastseries. Daarnaast speelt hij ook een actieve rol in het redactieteam van het Vakblad fondsenwerving. Marijn heeft een Master of Arts (MA) behaald aan de Rijksuniversiteit Groningen, waar hij International Journalism studeerde.

Close