Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Instagram voor goede doelen

Vf Branded Content

Vf Branded Content is de commerciële content op Vakblad fondsenwerving. De inhoud valt buiten de redactionele verantwoording van Vakblad fondsenwerving.

Kentaa

Instagram%20images%20Sporten%20voor%20Sophia.png

Instagram voor goede doelen

Gisteren kwam Instagram met het nieuws dat het nu mogelijk is om meerdere accounts binnen je Instagram app te gebruiken. Goed nieuws voor iedereen die naast zijn persoonlijke account ook graag zijn organisatie wil laten zien. Eerder was het kiezen of delen, want een tweede account bijhouden moest via een andere telefoon of via een ingewikkelde technische oplossing.

Een tweede account toevoegen doe je nu gemakkelijk door naar je account opties te gaan en daar onderaan te klikken op account toevoegen. Daarna is schakelen tussen accounts super simpel met een drop-down menuutje bovenaan je app.

Op de Kentaa platforms van goede doelen wordt steeds vaker een fotostream vanuit Instagram gebruikt. Een fraai gezicht dat een goede indruk geeft van de campagnes die worden gevoerd, door de doelen zelf, maar ook door alle trouwe supporters.

(www.sportenvoorsophia.nl)

De goede doelen hebben de keus om een hashtag te kiezen en alle foto’s met die hashtag weer te geven, of alle foto’s van een bepaalde account. Nog niet ieder goed doel heeft een account en daarom wordt nu nog vaak de hashtag gekozen. 

Voor een goed doel dat nieuw is op Instagram rest misschien de vraag: maar wat moet ik dan delen? Welke afbeeldingen werken? Het artikel ‘Social media en afbeeldingen: hoe zit dat voor goede doelen’ gaat daar wat dieper op in (met voorbeelden).

Een korte samenvatting over wat je kunt delen:

  • statistieken over je doel, die het probleem weergeven of juist hoeveel mensen je hebt geholpen;
  • foto’s die gewoon heel mooi of indrukwekkend zijn. Soms wil het oog ook wat;
  • dingen die aaibaar of schattig zijn;
  • infographics;
  • memes;
  • foto’s met een duidelijke call-to-action;
  • foto’s van je evenement of project.

Bonus (niet genoemd in bovenstaand artikel):

  • mijlpalen van je campagne (screenshots van je fondsenwervingsplatform);
  • foto’s van je actiestarters met daarbij hun verhaal;
  • foto’s die je achterban heeft gedeeld over je campagne of je organisatie;
  • behind-the-scenes foto’s van je organisatie;
  • een graphic met daarin een vraag die je aan je achterban stelt;
  • inspirerende quotes.

Gebruik je foto’s die niet van jou zijn? Vraag dan toestemming om ze te delen en noem als dat kan het account van de eigenaar in de beschrijving. Je kunt ze ook taggen in de foto.

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close