Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Artikelen per label
-
De Protestantse Kerk en de uitdagingen van SEPA
In eerdere artikelen hebben we duidelijk gemaakt dat de invoering van de nieuwe betaalregels onder SEPA weliswaar heel wat fondsenwervende instellingen problemen oplevert, maar dat er ook nieuwe kansen zijn.
-
YourChapp: wat een app
Onlineactiviteiten verlopen steeds vaker via de mobiele telefoon. Wil je daarvan optimaal gebruik maken als fondsenwerver, dan zul je aan de app moeten. YourChapp is er speciaal voor ontwikkeld.
-
Vakblad Fondsenwerving, de methode, de mensen, de missie
We bestaan nu vijftien jaar. De manier waarop we het blad maken, heeft zich in de loop der jaren steeds verder ontwikkeld, net als de mensen die erbij betrokken zijn.
-
Slechte doelen?
Sinds enkele jaren geleden dat prachtige Convenant door overheid en filantropische sector werd ondertekend, wordt geprobeerd nieuwe regels te bedenken, die ervoor zorgen dat alles een beetje behoorlijk loopt bij de fondsenwervende instellingen. Dat gaat niet echt voorspoedig.
-
Tandpastagrijns
Straatwerving is een bijzonder fenomeen. Het is al jaren een van de meest succesvolle manieren om donateurs te werven. Maar ondertussen ken ik echt niemand die het leuk vindt om op straat besprongen te worden. Wist u trouwens dat de Dikke van Dale het bestaan van straatwerving volledig ontkent? En ook googelen kan ik niemand aanraden, tenzij je dol bent op verwensingen en haatberichten.
-
Tony Myers over major giving
Tony Myers heeft in de loop der jaren generaties fondsenwervers opgeleid in de kunst van major giving. Hij heeft organisaties geholpen ambitieuze campagnes te realiseren.
-
Kraak en smaak
Creatieve mensen zijn vreemde wezens. soms stromen ze over van goede ideeën, dan weer zoeken ze wanhopig naar inspiratie. Ze zijn kwetsbaar en slecht opgewassen tegen rationele argumenten. Maar ondertussen lijden ze ook aan grootheidswaanzin. En verklaren ze iedereen voor gek die kritiek heeft op hun briljante voorstellen.
-
Het magazine: loyaliteit, binding en merklading met een blad
Magazines vervullen voor veel goede doelen een belangrijke rol in de communicatiemix. Voor uitgever Anita van der Aa is dat geen nieuws.
-
Betrekken en mobiliseren
Er is veel veranderd sinds begin jaren 90 de eerste opleiding voor fondsenwerving begon.
-
Het bedanken wordt (ook) nagelaten
Het Instituut GoedNalaten heeft recent weer het Groot Nederlands Erfenis Communicatie Onderzoek uitgevoerd. Opvallendste conclusies: bedanken blijft moeilijk, net als het formuleren van een overtuigende erfenissenmissie.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 93
- 94
- 95
- ...
- 112
- Volgende pagina