Advertentie

Advertentie

Advertentie

Artikelen per label

  • Help! Hoe vergroten we de Civic Space?

    18 augustus 2017

    Burgerbewegingen worden op tal van manieren door overheden en het bedrijfsleden bedreigd. Partos – branchevereniging voor ontwikkelingssamenwerking presenteerde in juni een rapport met inspirerende voorbeelden van tegenbewegingen. Hoe kan de ruimte voor burgerinitiatieven vergroot worden?

    Lees meer over "Help! Hoe vergroten we de Civic Space?"
  • Grote gevers in VS minder gul, waar blijft groei in Nederland?

    18 augustus 2017

    In juni publiceerde Giving USA de nieuwste cijfers over geven en geefgedrag in de Verenigde Staten. Vergelijking met Nederland laat zien dat hier nog groei van grote gevers is te verwachten, aldus onderzoeker Jos van Hezewijk. Wel bevat het Amerikaanse rapport dit jaar een opvallende waarschuwing: grote gevers die hun giften oormerken, dreigen onevenredig veel invloed te krijgen op goede doelen.

    Lees meer over "Grote gevers in VS minder gul, waar blijft groei in Nederland?"
  • Iemand nog op zoek naar impact?

    18 augustus 2017

    Impact is populair... Iedere zichzelf respecterende non-profitorganisatie voelt zich verplicht impact zichtbaar te maken. Maar wat is impact precies? En hoe ziet het eruit? Phil Compernolle, strategie- en evaluatieadviseur legt uit: ‘Impact moet je niet meten maar onderzoeken’.

    Lees meer over "Iemand nog op zoek naar impact?"
  • Visionair

    18 augustus 2017

    Stel je bedenkt iets waar mensen jarenlang in geloven, maar wat niet blijkt te werken: ben je dan een visionair of een kwakzalver?

    Lees meer over "Visionair"
  • Gespecialiseerde leveranciers: een constante factor

    23 juli 2017

    Ook een gesprek met en tussen chariondernemers hoort bij dit jubileumnummer. We spraken met Wieb van de Donk (WWAV), Edwin van Driel (Cherridata), Herman Vransen (PSI Vransen), Jeanette Eesmann (Mindwize) en Vera Peerdeman (Nassau). Er zat een enorme hoeveelheid ervaringsjaren aan tafel.

    Lees meer over "Gespecialiseerde leveranciers: een constante factor"
  • Is de sector volwassen geworden?

    23 juli 2017

    1993 kan gemarkeerd worden als het begin van de professionalisering van de fondsenwerving. 22 jaar geleden dus. In dat jaar startte de eerste opleiding marketing, sponsoring en fondsenwerving onder leiding van Petra Hoogerwerf. Vakblad Fondsen- werving vroeg daarom aan Petra Hoogerwerf een stuk te schrijven over de ontwikkeling die onze sector heeft doorgemaakt. Haar stelling is dat er veel bereikt is maar dat op een aantal gebieden verder gewerkt moet worden aan professionalisering.

    Lees meer over "Is de sector volwassen geworden?"
  • De pot met goud

    23 juli 2017

    Wat hebben een regenboog en de pot met goud, waar elke fondsenwerver naar op zoek is, met elkaar gemeen? Allebei bestaan ze wel degelijk, maar hoe harder we ernaar zoeken hoe moeilijker hij te vinden is.

    Lees meer over "De pot met goud"
  • Vooruit

    23 juli 2017

    Het is de vraag die fondsenwervers elkaar steeds opnieuw stellen: ‘Waar was jij op 17 april 1998?’ En ook al is het ruim 16 jaar geleden, ik weet het nog als de dag van gisteren.

    Lees meer over "Vooruit"
  • Idealen passen niet in een keurslijf

    23 juli 2017

    Ik kan niet anders beginnen dan met warme felicitatie met nummer 100. Aan de dragers, de sjouwers en de liefhebbers van het vak. Voortdurend in touw om een nobel vak het podium te geven.

    Lees meer over "Idealen passen niet in een keurslijf"
  • Van Funds Magazine tot Vakblad Fondsenwerving

    23 juli 2017

    Het honderdste nummer! Er is wat afgeschreven in al die voorgaande edities van het Vakblad Fondsenwerving dat in de loop der jaren is gaan behoren tot de infrastructuur van de sector. Kijk bij ons in de archiefkasten en je zult zien dat de ingebonden jaargangen inmiddels, zonder overdrijven, een stapel van een paar meter vormen.

    Lees meer over "Van Funds Magazine tot Vakblad Fondsenwerving"
Close