Artikelen per label
-
Fondsenwervers op de vakdag zetten in op online!
Op de Vakdag werd dit jaar voor het eerst een prijs uitgereikt voor beste standactie. Na ampel beraad was de jury het er unaniem over eens dat online campagnebureau gopublicmet kop en schouders boven de rest van het deelnemersveld uitstak. Waar zet jij je laatste geld op in? Dat vroegen zij de bezoekers van de Vakdag.
-
De fondsenwervingssector bestaat niet
Met de regelgeving die leidde tot het Bel-me-nietregister waren we niet blij. Al vrij snel was het onmogelijk om mensen op te bellen en om steun te vragen voor (de idealen van) je goede doel. Dat heeft grote invloed gehad op de mogelijkheid om nieuwe gevers te werven. De belofte van de toenmalige staatssecretaris dat goede doelen een uitzonderingspositie zouden krijgen, was zoals zoveel politieke beloften niets waard. De fondsenwervingssector ging niet over tot actie. De goede doelen liepen niet te hoop in Den Haag, laat staan dat ze naar de rechter zijn gegaan. Artikel 7 van de grondwet, met name het derde lid, biedt daarvoor (nog steeds) een sterk en principieel aanknopingspunt.
-
De Vierdaagse: een fundraising opportunity?
De Nijmeegse Vierdaagse is uniek in ons land. Niet alleen omdat de Vierdaagse het grootste meerdaagse sportevenement is met een bijzonder grote en enthousiaste groep vaste deelnemers. Maar ook omdat de Vierdaagse een lange geschiedenis heeft en in 2016 de 100e editie beleefde. als peer-to-peer fundraising event is de Vierdaagse uniek omdat het géén evenement is, opgezet met als doel om fondsen te werven maar daarin toch succesvol is.
-
Millennials, laat ze niet verloren gaan
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst, zo luidt een bekend nederlands gezegde. Wie jonge mensen voor zijn ideeën heeft gewonnen, kan zijn plannen voor de toekomst verwezenlijken. De meeste fondsenwervende organisaties lijken zich dit onvoldoende te realiseren en richten zich, bewust én onbewust, hoofdzakelijk op oudere generaties.
-
Balanceer tussen menselijke emotie en digitale perfectie
Goede doelen vechten al enige tijd om de onverdeelde aandacht van die ene ‘major donor’, de incidentele gever en de langdurige commitment van donateurs. En dat is niet eenvoudig. Mede door digitalisering, globalisering en economische ontwikkelingen is het steeds lastiger om grip te krijgen op donateurs en sponsoren.
-
Smaakt naar meer
Precies twintig jaar geleden verschenen Frank Rijkaard en Rudi Voller samen in een reclame voor echte boter. Iedereen begreep de mop direct. De twee voetballers waren elkaar tijdens een WK nogal letterlijk in de haren gevlogen en met deze advertentie werd de vrede definitief getekend.
-
Trumpland
De verkiezing van Donald Trump zet nogal wat op zijn kop, vooral in veel hoofden. Wat we tot nog toe van hem gezien hebben, komt niet echt overeen met het beeld dat we hebben van een president van de Verenigde Staten van Amerika. Maar dat wil niet zeggen dat het straks ‘gierend uit de hand loopt’ in de VS. De man is ambitieus genoeg om een van de beste presidenten te willen worden en daar ook nog in te geloven. Hij snapt best dat dat niet gaat lukken met de eigenzinnigheid die we van hem in zijn campagne hebben gezien. Misschien valt het mee. Dat neemt niet weg dat ik er niet optimistisch over ben. Dat zal omuiteenlopende redenen voor meer mensen gelden.
-
Impact
Begin oktober organiseerde de PostcodeLoterij in De Balie in Amsterdam ‘Het impactdebat: hoe maken we het verschil?’ Daar wilde ik wel naartoe.
-
Bolle wangen voor het Longfonds
Bolle wangen, een rood aangelopen gezicht, aderen die langzaam opzwellen. Ronald de Boer heeft er wel eens beter uitgezien. in een reclame voor het Longfonds houdt hij zo lang mogelijk z’n adem in en daagt de rest van Nederland uit hetzelfde te doen.
-
Vrijwilliger in beeld: Teamleider supermarkt én natuurbeschermer
In Vakblad fondsenwerving zetten we de niet alleen de fondsenwervers centraal, maar ook die andere onmisbare groep: de vrijwilligers. Deze keer: ‘millennial’ Richard Dijkgraaf.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 60
- 61
- 62
- ...
- 113
- Volgende pagina