Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Artikelen per label

  • Fondsenwervers op de vakdag zetten in op online!

    20 december 2018

    Op de Vakdag werd dit jaar voor het eerst een prijs uitgereikt voor beste standactie. Na ampel beraad was de jury het er unaniem over eens dat online campagnebureau gopublicmet kop en schouders boven de rest van het deelnemersveld uitstak. Waar zet jij je laatste geld op in? Dat vroegen zij de bezoekers van de Vakdag.

    Lees meer over "Fondsenwervers op de vakdag zetten in op online!"
  • De fondsenwervingssector bestaat niet

    20 december 2018

    Met de regelgeving die leidde tot het Bel-me-nietregister waren we niet blij. Al vrij snel was het onmogelijk om mensen op te bellen en om steun te vragen voor (de idealen van) je goede doel. Dat heeft grote invloed gehad op de mogelijkheid om nieuwe gevers te werven. De belofte van de toenmalige staatssecretaris dat goede doelen een uitzonderingspositie zouden krijgen, was zoals zoveel politieke beloften niets waard. De fondsenwervingssector ging niet over tot actie. De goede doelen liepen niet te hoop in Den Haag, laat staan dat ze naar de rechter zijn gegaan. Artikel 7 van de grondwet, met name het derde lid, biedt daarvoor (nog steeds) een sterk en principieel aanknopingspunt.

    Lees meer over "De fondsenwervingssector bestaat niet"
  • De Vierdaagse: een fundraising opportunity?

    20 december 2018

    De Nijmeegse Vierdaagse is uniek in ons land. Niet alleen omdat de Vierdaagse het grootste meerdaagse sportevenement is met een bijzonder grote en enthousiaste groep vaste deelnemers. Maar ook omdat de Vierdaagse een lange geschiedenis heeft en in 2016 de 100e editie beleefde. als peer-to-peer fundraising event is de Vierdaagse uniek omdat het géén evenement is, opgezet met als doel om fondsen te werven maar daarin toch succesvol is.

    Lees meer over "De Vierdaagse: een fundraising opportunity?"
  • Millennials, laat ze niet verloren gaan

    20 december 2018

    Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst, zo luidt een bekend nederlands gezegde. Wie jonge mensen voor zijn ideeën heeft gewonnen, kan zijn plannen voor de toekomst verwezenlijken. De meeste fondsenwervende organisaties lijken zich dit onvoldoende te realiseren en richten zich, bewust én onbewust, hoofdzakelijk op oudere generaties.

    Lees meer over "Millennials, laat ze niet verloren gaan"
  • Balanceer tussen menselijke emotie en digitale perfectie

    20 december 2018

    Goede doelen vechten al enige tijd om de onverdeelde aandacht van die ene ‘major donor’, de incidentele gever en de langdurige commitment van donateurs. En dat is niet eenvoudig. Mede door digitalisering, globalisering en economische ontwikkelingen is het steeds lastiger om grip te krijgen op donateurs en sponsoren.

    Lees meer over "Balanceer tussen menselijke emotie en digitale perfectie"
  • Smaakt naar meer

    20 december 2018

    Precies twintig jaar geleden verschenen Frank Rijkaard en Rudi Voller samen in een reclame voor echte boter. Iedereen begreep de mop direct. De twee voetballers waren elkaar tijdens een WK nogal letterlijk in de haren gevlogen en met deze advertentie werd de vrede definitief getekend.

    Lees meer over "Smaakt naar meer"
  • Trumpland

    20 december 2018

    De verkiezing van Donald Trump zet nogal wat op zijn kop, vooral in veel hoofden. Wat we tot nog toe van hem gezien hebben, komt niet echt overeen met het beeld dat we hebben van een president van de Verenigde Staten van Amerika. Maar dat wil niet zeggen dat het straks ‘gierend uit de hand loopt’ in de VS. De man is ambitieus genoeg om een van de beste presidenten te willen worden en daar ook nog in te geloven. Hij snapt best dat dat niet gaat lukken met de eigenzinnigheid die we van hem in zijn campagne hebben gezien. Misschien valt het mee. Dat neemt niet weg dat ik er niet optimistisch over ben. Dat zal omuiteenlopende redenen voor meer mensen gelden.

    Lees meer over "Trumpland"
  • Impact

    20 december 2018

    Begin oktober organiseerde de PostcodeLoterij in De Balie in Amsterdam ‘Het impactdebat: hoe maken we het verschil?’ Daar wilde ik wel naartoe.

    Lees meer over "Impact"
  • Bolle wangen voor het Longfonds

    20 december 2018

    Bolle wangen, een rood aangelopen gezicht, aderen die langzaam opzwellen. Ronald de Boer heeft er wel eens beter uitgezien. in een reclame voor het Longfonds houdt hij zo lang mogelijk z’n adem in en daagt de rest van Nederland uit hetzelfde te doen.

    Lees meer over "Bolle wangen voor het Longfonds"
  • Vrijwilliger in beeld: Teamleider supermarkt én natuurbeschermer

    18 december 2018

    In Vakblad fondsenwerving zetten we de niet alleen de fondsenwervers centraal, maar ook die andere onmisbare groep: de vrijwilligers. Deze keer: ‘millennial’ Richard Dijkgraaf.

    Lees meer over "Vrijwilliger in beeld: Teamleider supermarkt én natuurbeschermer"
Close