Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Artikelen per label
-
Het BIMHUIS: vijftig jaar volle zalen voor jazzmuziek
Aan het IJ in Amsterdam bevindt zich het BIMHUIS, al vijftig jaar een spraakmakend jazzpodium waar menig talent de kans kreeg zich te presenteren. Vakblad fondsenwerving sprak Mijke Loeven over de wereld van de jazz, de financiering van het podium en het bereiken van jong publiek.
-
Nieuw initiatief ‘Betekenisvol geven’ gelanceerd
Eind november is een nieuwe, landelijke campagne van start gegaan: ‘Betekenisvol geven’. Deze bewustwordingscampagne heeft tot doel om (potentiële) major donors te inspireren hun donaties meer betekenis te geven en komt voort uit een samenwerking tussen twintig goede doelen en Nassau Fundraising. De eerste campagne loopt tot en met 5 januari 2025 en heeft de ambitie om in de aankomende jaren meer major donors en goede doelen aan elkaar te verbinden.
-
Geen mening
Soms word ik erop aangesproken dat ik geen mening zou hebben als hoofdredacteur. Geen mening? Mijn familie moest daar hard om lachen, toen ik dat vertelde.
-
Peter van der Bijl over fondsenwerving: ‘Mensen actief deelgenoot van je visie maken, is inspirerend’
In Vakblad fondsenwerving vragen we fondsenwervers naar wat hen beweegt, hun visie op de sector en de passie voor het vak. Deze keer Peter van der Bijl, directeur van Zending over Grenzen, de internationale organisatie die vanuit een christelijk perspectief kansarme en kwetsbare gezinnen in Oost-Europa steunt om armoede en eenzaamheid te bestrijden.
-
Storneringen zijn sexy: het verborgen goud voor particuliere fondsenwervers
Laatst kreeg ik een bevestigingsmailtje van een goed doel met de titel: ‘Thank you for your submission’. Submission: alsof ik me had onderworpen aan de IT-afdeling van het goede doel. Ze communiceren in feite dat de IT-afdeling de baas is. En dat iedereen zich volledig moet overgeven aan hun eisen. Zonder enige aandacht voor de klantervaring.
-
Biosiel ®: Duurzaam verpakken in semitransparant, recyclebaar papier
Sinds begin dit jaar wordt het Vakblad fondsenwerving verstuurd in Biosiel ®: een duurzame en recyclebare verzendverpakking. Ronald Bot, Head of Commerce bij Nic.Oud, vertelt meer over het product.
-
SponsorRing Goud: Bloedverwanten van Philips, Sanquin en PSV
Met de Bloedverwanten-campagne wilden Philips en Sanquin de moeilijk bereikbare doelgroep ‘jonge mannen’ voor Sanquin activeren. PSV trad op als accelerator van de campagne waarbij de bloedband tussen PSV en Philips (al meer dan honderd jaar partnerschap) symbool stond. Voor 14 juni 2023 (Wereld Bloeddonordag) moesten 1.913 nieuwe donors worden geworven in de regio Eindhoven. Een herkenbaar getal dat verwijst naar het oprichtingsjaar van PSV, waarvan Philips founder is.
-
De rijkdom van emoties
Het is een kwestie van tijd voor AI mijn baan overneemt. Ik heb me ertegen verzet, maar het is zinloos: alles wat ik kan, kan AI beter, sneller en goedkoper. Eigenlijk is er maar één ding wat kunstmatige intelligentie niet kan en dat is voelen. AI heeft geen emoties. Maar wat zijn dat eigenlijk, emoties? En wat heb je eraan?
-
Tineke Ceelen: ‘Als je alles kwijtraakt en niemand je wil opnemen, dat is verschrikkelijk’
Op een zomerse dag wandel ik van het station naar het kantoor van Stichting Vluchteling in Den Haag voor een gesprek met directeur Tineke Ceelen (61). Zij werkt daar inmiddels 21 jaar. Ceelen komt met een groep medewerkers uit een vergaderruimte. Wij hebben een uur de tijd, want hierna is er een overleg over Irak waar ze zich ‘graag mee wil bemoeien’. Dus we beginnen meteen.
-
‘Het maatschappelijk middenveld is het cement van de maatschappij’
Jonne Arnoldussen is sinds twee jaar managing director bij de Nationale Postcode Loterij en de VriendenLoterij. Hij is o.a. verantwoordelijk voor de steun aan goede doelen. Op 1 september is de deadline voor goede doelen om aanvragen in te dienen voor een financiële bijdrage. Een dag later zit Petra Hoogerwerf in zijn kantoor.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- ...
- 110
- Volgende pagina