Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Artikelen per auteur
-
Christenen, gulle gevers
Nederlanders zijn gulle gevers. Maar binnen de Nederlanders is er één groep die ongelooflijk veel geeft: de christenen. Vaak wel vier, vijf of zes keer zoveel als ‘de gemiddelde Nederlander’.
-
IF lanceert Richtlijn Werving Nalatenschappen
Na een lange voorbereiding en diverse bijeenkomsten met betrokkenen heeft het IF afgelopen september de richtlijn Werving Nalatenschappen gepubliceerd.
-
Nieuwe donateurs vluchten de achterdeur uit
Nieuwe donateurs lopen sneller de deur uit dan voorheen. Daar maken we ons zorgen over. Kunnen we onderzoeken hoe dat komt?
-
Hoe de G1000 aan haar budget kwam: vragen, vragen en … vragen!
Ergens in het vroege voorjaar van 2011. België verkeert in een nooit geziene politieke impasse. David Van Reybrouck, gevierd schrijver, lanceert met gelijkgezinden de G1000, om een einde aan de problemen te maken. Dat kostte bijna een half miljoen euro.
-
‘Match made in heaven’
De uitreiking van de SponsorRingen, de vakprijs in de sponsorbranche, staat voor de deur. In de categorie Maatschappij wordt de beste samenwerking tussen een ngo en een bedrijf bekroond. Juryvoorzitter Joep Verboeket over deze 'match made in heaven'.
-
"Want ik ben inmiddels overleden"
Na een succesvolle poster- en televisiecampagne die startte in september 2011, is de bekendheid met de dodelijke zenuwziekte ALS gestegen naar 86 procent. Tijd voor de tweede stap, zegt directeur Eric Nolet van Stichting ALS: een directmailactie die in september huis aan huis wordt verspreid.
-
Staatssecretaris Frans Weekers over de Geefwet en meer
Sinds het ‘Convenant' in 2011 door de betrokkenen werd ondertekend, lijken de overheid en de filantropische sector elkaar gevonden te hebben. Ondanks verschillen van inzicht, is er overleg op allerlei niveaus. Het elders in de samenleving aan erosie onderhevige poldermodel lijkt hier nog springlevend.
-
Goededoelenlot of noodlot?
De Goede Doelen Loterijen hebben een positief imago. Als je wint dan is dat leuk. Win je niet, dan winnen in elk geval de goede doelen. Dat is ook de manier waarop we in het algemeen kijken naar de Nationale Postcode Loterij, de BankGiro Loterij en de VriendenLoterij: positief en vrolijk. Maar dat is niet het hele verhaal. Het enorme succes van de afgelopen twee decennia onderstreept dat positieve beeld: het lijkt niet meer stuk te kunnen. Dat is een goed bericht voor al die goededoelenorganisaties die door de Goede Doelen Loterijen worden ondersteund. Helaas moeten we dat beeld nuanceren.
-
Hoe maak je direct mail (nog) effectiever?
Op het moment dat digitale werving aan een opmars bezig is, blijkt direct mail als werfinstrument weer aan betekenis te winnen.
-
Communiceer vanuit je missie
Langzaam maar zeker verandert er veel. De nieuwe gever houdt minder van grote, onpersoonlijke organisaties en geeft liever adhoc en versplinterd aan verschillende doelen, acties en projecten. Deze gever is via de traditionele kanalen zoals direct mail en telefoon steeds lastiger te bereiken. Hij wil zelf bepalen wat hij wanneer aan welk doel geeft. Intussen neemt het aantal organisaties dat op de geefeuro uit is toe, nu de overheid zich als subsidiegever aan het terugtrekken is.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 106
- 107
- 108
- ...
- 112
- Volgende pagina