Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Leaderboard Banner Whooz

Growth hacking: hype of hulpmiddel voor goede doelen?

17 november 2022

Herken je dit: elk jaar wordt van jou verwacht dat je online meer groei laat zien. Meer traffic, meer leads en meer donaties. Het liefst met een laag budget én zonder risico’s te nemen. In het jaarplan worden ambitieus hoge aantallen genoemd, want: ‘Online moet meer opleveren.’ En dan is het januari: als online marketeer twijfel je waar je moet beginnen. Hoe krijg je nu daadwerkelijk veel betere resultaten dan voorgaande jaren? Martijn Witteman daagt je in dit artikel uit om anders te gaan denken via growth hacking.

door Gastauteur: Martijn Witteman

Definitie

Growth hacking is een gestructureerd proces én mindset om jouw organisatie sneller te laten groeien door continu experimenten uit te voeren en inzichten te benutten uit data op het gebied van onder andere marketing en online informatie. Als je alle stappen van het proces volgt, volgen ook de resultaten (let wel: na veel bloed, zweet en tranen). Hoe ziet dat proces eruit?

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Data Digitaal Growth Hacking Vf 24-5 Martijn Witteman Organisatieontwikkeling Data driven AAARRR-funnel Experimenteren One Metric That Matters
Gastauteur: Martijn Witteman

Gastauteur: Martijn Witteman

Martijn Witteman werkt als digitaal strateeg en teamcoach bij het bureau Elke Dag Beter. In zijn dagelijkse werk helpt hij goede doelen te groeien in hun online resultaat.

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close