Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Leaderboard Banner GeoMarktprofiel

Hanneke Warrink over fondsenwerving

22 november 2021

In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: de doorgewinterde fondsenwerver Hanneke Warrink die al meer dan dertig jaar in het vak zit. En dat terwijl ze er per toeval in rolde. Sinds 2005 is ze senior fondsenwerver bij Cordaid. 'Een persoonlijke band krijgen met donateurs is een utopie.'

Hanneke Warrink, senior fondsenwerver bij Cordaid en Giro555.
Hanneke Warrink, senior fondsenwerver bij Cordaid en Giro555.

door Joëlla Angenent

Hoe ben je in de goededoelensector terechtgekomen?

‘Eigenlijk begon het allemaal bij het uitzendbureau. Daar hadden ze een baan voor me als assistent van het hoofd Fondsenwerving van de Hartstichting. Dat ik vervolgens nog dertig jaar in die sector zou blijven werken, was op dat moment totaal niet bij me opgekomen! Goede doelen speelden wel een belangrijke rol in het leven van mijn moeder. Zij collecteerde altijd actief voor het Astmafonds en ik ging dan vaak mee. Omdat ze iedereen in de buurt kende en overal een praatje maakte, waren dat hele gezellige momenten in het jaar. Ook stortte ik me als kind altijd op de Kinderpostzegels, maar eigenlijk meer omdat ik heel competitief ben en ik degene wilde zijn die de meeste enveloppen had. Dat lukte ook hoor, ik was altijd de beste van de klas. Het grappige is dat juist dat competitieve in de fondsenwerving een hele handige eigenschap is. Want mensen worden niet wakker met de gedachte: aan wie zal ik vandaag mijn geld eens gaan geven? Die moeten overtuigd worden.'

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Cordaid Giro555 Over fondsenwerving Vf 23-5 Hanneke Warrink

Joëlla Angenent

Joëlla is eigenaar van tekstbureau Jotexto, waar ze in opdracht voor bedrijven en websites creatieve ideeën uitwerkt tot journalistieke en commerciële teksten. Ze behaalde in 2008 haar Bachelor Sociologie aan de Rijksuniversiteit Groningen, waarna ze ook een Master Journalistiek afrondde. Voor de oprichting van Jotexto werkte ze onder andere voor regiotitels van de Holland Media Combinatie, waar ze zich ook met vormgeving, fotografie en sociale media bezighield.

Wekelijksenieuwsbrief

Hey, vond je dit nou een goed verhaal? Wil je meer van dit soort verhalen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close