Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

Mariska Burgstede over fondsenwerving: 'De coronacrisis leidde tot bijzondere gesprekken met relaties'

Portret

1 april 2021

In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: Mariska Burgstede, Major Donors & Foundations manager bij UNICEF Nederland.

Mariska Burgstede (UNICEF).
Mariska Burgstede (UNICEF). © Guus Schoonewille

door Joëlla Angenent

Hoe ben je in de goede doelen sector terechtgekomen? 

'Ik ben opgegroeid in een protestants gezin en kwam veel in de kerk. Aandacht voor filantropie en naastenliefde is me dus met de paplepel ingegoten. Inmiddels ben ik niet kerkelijk meer, maar die humanitaire waarden zitten er nog wel in. Tijdens mijn studie Vrijetijdskunde vond ik bezig zijn met sponsoring altijd ontzettend interessant. Aan de ene kant moet je de markt goed kunnen aanvoelen en weten hoe je mensen aanspreekt zodat ze overwegen sponsor te worden. En aan de andere kant zorg je ervoor dat de wereld iets beter wordt. Dat gevoel is geweldig.' 

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen:

https://www.fondsenwerving.nl/vf-account-maken

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over UNICEF Over fondsenwerving Vf 23-1 Mariska Burgstede

Joëlla Angenent

Joëlla is eigenaar van tekstbureau Jotexto, waar ze in opdracht voor bedrijven en websites creatieve ideeën uitwerkt tot journalistieke en commerciële teksten. Ze behaalde in 2008 haar Bachelor Sociologie aan de Rijksuniversiteit Groningen, waarna ze ook een Master Journalistiek afrondde. Voor de oprichting van Jotexto werkte ze onder andere voor regiotitels van de Holland Media Combinatie, waar ze zich ook met vormgeving, fotografie en sociale media bezighield.

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close