Advertentie

Advertentie

Advertentie

foodwatch: tien jaar voedselwaakhond

Impact Interview

11 februari 2020

foodwatch Nederland, opgericht op 16 december 2009, bestaat 10 jaar. De maatschappelijke organisatie is een echte voedselwaakhond en past dus perfect in onze nieuwe rubriek ‘Vechters’. Over de missie van foodwatch sprak ik fondsenwerver Nina Bidault.

Campagne 'Duurder? Zeg nee!' van foodwatch uit 2017.
Campagne 'Duurder? Zeg nee!' van foodwatch uit 2017. © foodwatch

door Caroline Vlietstra

foodwatch, geschreven zonder hoofdletter, is een consumentenorganisatie die opkomt voor onze belangen. In 2002 legde voormalig Greenpeace-directeur Thilo Bode met foodwatch Duitsland de fundamenten voor een krachtige internationale voedselwaakhond. In 2010 werd de tak in Nederland actief en in 2014 opende de jongste telg, foodwatch Frankrijk, officieel zijn deuren. Een uitbreiding naar andere Europese landen ligt in het verschiet.

Wordt lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in

Caroline Vlietstra

Journalist Vf

Caroline is zowel fotograaf als journalist en werkt namens haar eigen bedrijf voor verschillende opdrachtgevers waaronder Veilig Verkeer Nederland, ZUIDAS.magazine, Tirol Werbung, Oranje Boven, Voigt Travel en UIT magazine. Voordat ze als freelancer aan de slag ging, werkte ze 29 jaar bij Dagblad De Telegraaf (TMG). Haar bureau stond op verschillende redacties waarvan de laatste 17 jaar bij de Reiskrant. Caroline is lid van de redactie van Vakblad fondsenwerving.