Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

De ideale donateur

Column

1 september 2014

Het was mijn eerste les, toen ik de fondsenwervende wereld binnenstapte: ‘vrouwen doneren meer dan mannen’. En omdat het volkomen logisch klonk, twijfelde ik geen seconde. Vrouwen zijn toch ook socialer? Meer gericht op het welzijn van hun omgeving? Sommige feiten hebben geen bewijs nodig.

door Jeroen Talens

Vanaf die allereerste dag stond de vrouw bij mij dus op een charitatief voetstuk. En ik deed er alles aan om deze ideale donateur beter te leren kennen. In winkels en treinen hield ik de deur voor ze open. Op het werk trakteerde ik collega’s met nieuwe schoenen of een nieuw kapsel op een welgemeend com- plimentje. En bij elke kinderwagen trok ik een grappig gezicht naar de stomverbaasde baby, alleen maar om een wit voetje te halen bij de ontroerde moeder.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen:

https://www.fondsenwerving.nl/vf-account-maken

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Donateurs Vf 16-5

Jeroen Talens

Columnist

Jeroen Talens studeerde kunstgeschiedenis in Groningen, maar stapte al snel over naar de reclamewereld. Bij WWAV was hij jarenlang copywriter, creative director en partner. Sinds de overname van WWAV door Happy Horizon Non-profit ligt zijn focus op concept en copy. Hij was jarenlang vaste columnist van het Vakblad fondsenwerving (2013-2020).

Wekelijksenieuwsbrief

Vond je dit een goed verhaal? Wil je meer van dit soort artikelen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close