Advertentie

Procurios StayUnited

Fotografie als sluitpost

1 maart 2014

In een vorig nummer presenteerde Johan Hahn een beeldverhaal over fondsenwerving in Birma. We vroegen hem om – in woorden – uit te leggen waarom beeld zo belangrijk kan zijn.

door Gastauteur

Foto´s en videobeelden spelen een belangrijke rol bij het oproepen van basale menselijke emoties. We zeggen niet voor niets dat één foto meer zegt dan duizend woorden. En we dragen een foto van onze geliefde of onze kinderen op zak. Goede doelen moeten het deels hebben van emoties. Emoties die beter en effectiever gestuurd kunnen worden met beelden dan met woorden. Foto’s spelen dan ook een niet te onderschatten rol in de communicatie met donateurs. Steeds weer blijken appellerende beelden meer op te leveren dan welke goed geschreven tekst ook. Niet voor niets kiezen goede doelen effectvolle beelden om hun appel te ondersteunen. Ondanks het eeuwig voortkabbelende visuele huiskamerbehang weet één goed getimede foto of videoshot meer emoties los te maken dan de afstompende televisiebeelden die ons dagelijks omringen.

Wordt lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Vf 16-2
Close