Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Ifunds Engage 365, Demo 1op1

Succesvolle KiKa-tv-actie 2.0

1 november 2013

De succesvolle tv-acties die we uit de jaren 90 kennen, lijken door de veranderingen in het medialandschap onmogelijk te zijn geworden. KiKa organiseerde op een nieuwe manier een hele succesvolle actie rond een tv-uitzending.

door Inge van der Hoeven

Om de bouw van het Prinses Máxima Centrum te financieren organiseerde Stichting Kinderen Kankervrij (Kika) een fondsenwervende campagne die zijn weerga niet kende. Met een eenvoudig concept, een enorme lading enthousiasme en een flinke dosis lef kreeg de instelling het voor elkaar dat Nederland tot nu toe meer dan acht miljoen euro op tafel legde. De tv-uitzending was het hoogtepunt, maar daarnaast werden alle mogelijke – digitale - kanalen ingezet. Centraal in de hele campagne stond de website www.kikabouw. nl. Een driedelig succesrecept voor KiKa-oprichter Frits Hirschstein en Mobillion-directeur Marc Schoutens.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Vf 15-6

Wekelijksenieuwsbrief

Hey, vond je dit nou een goed verhaal? Wil je meer van dit soort verhalen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief 👇

Close