Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

PSI Vransen Direct Mail

Mobile fundraising voor fondsenwervers

Column

15 juni 2012

Bij veel charitatieve organisaties is het grote belang van een effectieve website, een goed onderhouden emaildatabase en optimale aanwezigheid op social media, zoals Facebook, Hyves en Twitter wel duidelijk. Maar het mobiele medium wordt nog maar nauwelijks ingezet.

door Gastauteur

Er wordt wel geëxperimenteerd met mobiele marketing, maar een duidelijke strategie ontbreekt meestal nog. Belangrijk is om eerst je doelstellingen te omschrijven en daarna te bedenken welke mobiele middelen ingezet moeten worden. Nu hoor ik nog te vaak alleen maar de wens 'We willen een mobiele app!'. Door de jaren heen heb ik ervaren dat fondsenwervende organisaties nogal wat moeite hebben mobiele media in te zetten. Mobile Fundraising door middel van premium sms, zoals 'SMS AFRI KA naar 4242 en doneer € 1,50', is voor veel van de goede doelen met het CBFkeur geen optie. Dat komt omdat er gemiddeld zo'n dertig procent van de ontvangen bedragen bij de telecomoperators terecht komt. Door de strenge regels van het CBF-keurmerk wordt het dan lastig om zo'n medium effectief in te zetten. Bovendien moeten ook kosten gemaakt worden voor de smsapplicatie zelf en de promotie van de actie. De 'ringtone mafia’ heeft met zijn dure en lastig te stoppen sms-betaalabonnementen, het consumentenvertrouwen in sms als betalingsmiddel ook geen goed gedaan.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

āœ” Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
āœ” De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Vf 14-3

Wekelijksenieuwsbrief

Hey, vond je dit nou een goed verhaal? Wil je meer van dit soort verhalen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief šŸ‘‡

Close