Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Ifunds Engage 365, Demo 1op1

Communiceer vanuit je missie

Column

15 juni 2012

Langzaam maar zeker verandert er veel. De nieuwe gever houdt minder van grote, onpersoonlijke organisaties en geeft liever adhoc en versplinterd aan verschillende doelen, acties en projecten. Deze gever is via de traditionele kanalen zoals direct mail en telefoon steeds lastiger te bereiken. Hij wil zelf bepalen wat hij wanneer aan welk doel geeft. Intussen neemt het aantal organisaties dat op de geefeuro uit is toe, nu de overheid zich als subsidiegever aan het terugtrekken is.

door Marc Schoutens (gastauteur)

De reactie van heel wat fondsenwervende organisaties op deze ontwikkeling is meer van het zelfde. Door de afnemende respons neemt de inspanning in verhouding toe en het rendement af. Het verhoogt ook bepaald niet de loyaliteit van de achterban. Het gaat volgens mij niet om het aantal acties maar om de juiste acties. Maar hoe bepaal je wat de juiste actie is? En hoe krijg je een loyale achterban?.

Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang

āœ” Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
āœ” De digitale nieuwsbrief met o.a. vacatures en nieuws uit de sector

Of registreer je gratis om dit artikel te lezen

Registreer
Heb je al een Vf-account? Log dan in
Meer over Vf 14-3

Marc Schoutens (gastauteur)

Gastauteur

Marc Schoutens is managing director van Kentaa. Kentaa helpt meer dan tweehonderd non-profit organisaties met online fondsenwerving zoals crowdfunding en event fundraising. Marc heeft meer dan vijfentwintig jaar ervaring in de wereld van mobiele telefonie, internet, social media en online interactie. Hij heeft verschillende management functies bekleed bij Ericsson, Libertel (later: Vodafone) en Mobillion (dat onderdeel was van de Telegraaf Media Groep). Vanaf 2000 is Marc actief als zelfstandig ondernemer en sinds eind 2013 samen met Carlo van Herwaarden eigenaar van Kentaa.

Wekelijksenieuwsbrief

Hey, vond je dit nou een goed verhaal? Wil je meer van dit soort verhalen automatisch in je mailbox? Schrijf je dan in voor onze wekelijkse nieuwsbrief šŸ‘‡

Close