Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Vakdag 2024 - Data Inside presenteert de Data Lounge: Innovatie in fondsenwerving met data en AI

Nieuws

23 augustus 2024

Ook dit jaar hebben we op de Vakdag fondsenwerving weer een gevarieerd programma aan workshops en panels. Vandaag het programma van de Queens Lounge, volledig ingevuld door Data Inside.

door Redactie Vf

Wil jij jouw fondsenwerving naar een (nóg) hoger niveau tillen? Data en AI kunnen je daarbij helpen. Stap tijdens de Vakdag 2024 binnen in de Data Lounge van Data Inside en duik in de wereld van datagedreven werken! Maak kennis met innovatieve technieken en praktische toepassingen waarmee je de effectiviteit van jouw fondsenwerving in een handomdraai verbetert. 

Laat je inspireren door boeiende presentaties, daag jezelf en anderen uit tijdens een interactieve paneldiscussie met fondsenwervende experts, wissel kennis uit met vakgenoten of neem deel aan een 1 op 1 sessie om in kaart te brengen hoe datagedreven jouw organisatie is. Welkom, koffie en thee staan voor je klaar!

Programma

Presentatie 1: In gesprek met AI voor een sterk, datagedreven jaarplan (10.30 - 11.15 uur)

Sprekers: Margriet Mol en Herco van Houwelingen

 

Stap in de toekomst van data-analyse! Tijdens deze sessie demonstreren Herco van Houwelingen van Vluchtelingenwerk Nederland en Margriet Mol van Data Inside hoe AI je helpt bij het maken van een jaarplan. Herco en Margriet gaan live met AI in gesprek over de benodigde input voor een jaarplan van 2025. Daarna demonstreren ze hoe je AI gebruikt om tijd te besparen en hoe je razendsnel antwoorden krijgt op de meest uiteenlopende vragen voor jouw jaarplan. 

Na afloop weet je hoe je AI kan gebruiken bij het ontwikkelen van een sterk, datagedreven jaarplan (en bij veel meer fondsenwervende vraagstukken).

Presentatie 2: Doelstellingen behalen dankzij krachtige modeltechnieken: zo werkt het! (11.30 - 12.15 uur)

Sprekers: Marijn te Flierhaar en Arné Dutij

 

Je fondsenwervende doelstellingen halen en dat ook nog effectiever doen? Het kan! In deze sessie laten Marijn te Flierhaar en Arné Dutij van Data Inside je zien hoe je met krachtige datamodellen jouw doelen uit het jaarplan kunt realiseren (en misschien zelfs overtreffen). Tijdens de sessie krijg je een kijkje onder de motorkap van diverse modeltechnieken. Ook brainstormen Marijn en Arné samen met jou en collega-fondsenwervers over creatieve toepassingen van de modellen, zodat je geïnspireerd raakt om deze modeltechnieken in de praktijk in te zetten. 

Je verlaat deze sessie bomvol inspiratie en weet hoe je jouw data kunt inzetten voor het effectiever upgraden, converteren en reactiveren van jouw donateurs. 

Nog geen ticket? Zorg ervoor dat je erbij bent!

Presentatie 3: Ontdek de laatste markttrends en leer van andere fondsenwervers (13.30 - 14.15 uur)

Sprekers: Frank Swinkels, Patrick van Roest, Egbert van Put en Jacqueline Brens

   

Ben je benieuwd wat er in de fondsenwervende markt speelt? En wil je weten hoe jouw organisatie presteert ten opzichte van anderen in de sector? Tijdens deze sessie geeft Frank Swinkels van Data Inside je een uniek inzicht in de fondsenwervingsmarkt en de geeftrends van de afgelopen 12 maanden. Daarna gaan ervaren fondsenwervers Patrick van Roest, Egbert van Put en Jacqueline Brens hierover in gesprek in een boeiende paneldiscussie en leer je tijdens de interactie van andere collega-fondsenwervers in het publiek.

Aan het eind van de sessie weet je wat de laatste geeftrends in de markt zijn en hoe jouw organisatie het doet ten opzichte van ruim 40 andere goede doelen. 

Presentatie 4: Laat je inspireren door de verhalen van datagedreven fondsenwervers (14.30 - 15.15 uur)

Sprekers: Arné Dutij en genomineeerde fondsenwervers

In deze laatste sessie van de dag stellen we je graag voor aan collega-fondsenwervers die aan de slag zijn gegaan met datagedreven fondsenwerving. Laat je inspireren door hun verhalen en leer hoe zij op basis van nieuwe inzichten uit data aan de slag zijn gegaan met hun fondsenwervende programma’s. Daarna zetten we deze ‘Datagedreven Fondsenwervers van 2024’ in het zonnetje en reiken we hen een certificaat uit. 

Je verlaat deze sessie met nieuwe inspiratie om met datagedreven fondsenwerving aan de slag te gaan.

Nieuw dit jaar: de Community Tables! Heb jij een vraag die je graag met collega's wil bespreken op de Vakdag? Laat het ons weten op de Vf-Community, of mail naar redactie@fondsenwerving.nl!

1-op-1 sessies

1 op 1 sessie inclusief advies: hoe datagedreven is jouw organisatie?

Wil je graag weten waar jouw organisatie staat als het gaat om datagedreven werken? Ben je benieuwd waar quick wins liggen om je fondsenwerving te verbeteren? In een 1 op 1 gesprek (15/20 min) met één van onze data consultants krijg je een aantal vragen over het gebruik van data in jouw organisatie. Na afloop ontvang je een persoonlijk advies waarin we beschrijven waar jouw organisatie staat en wat de eerste next steps zijn om jouw organisatie (nog) meer datagedreven te maken. 

Er zijn beperkte plekken, dus reserveer snel een tijdslot via de website van Data Inside!

1 op 1 sessie: laat je door AI ondersteunen bij jouw (direct mail) programma 

Razendsnel antwoorden op de meest uiteenlopende vragen voor jouw jaarplan? Of een extra specialist laten aanhaken in een discussie over jouw direct mail brief? In deze 1 op 1 sessie (15/20 min)  laat onze AI specialist op de stand bij Mailtraffic zien dat het gemakkelijker, sneller en creatiever kan met AI.  En heb je na een brainstorm een wand vol met memo's te verwerken? AI zet alles in een oogwenk voor je op een rij.  

Er zijn beperkte plekken, dus reserveer snel een tijdslot via de website van Data Inside!

Meer over Vakdag Fondsenwerving Data Data Inside Arne Dutij AI Jacqueline Brens Data driven Datagedreven fondsenwerving Margriet Mol Data Lounge Markttrends Vakdag 2024 Egbert van Put Frank Swinkels Herco van Houwelingen Jaarplannen Marijn te Flierhaar Patrick van Roest

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen
Close