Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Deze zes organisaties maken kans op een Impact Challenge Award 2021

Nieuws

3 november 2021

De jury van het Impact Challenge Award heeft de zes finalisten bekend gemaakt. Zij strijden in twee categorieën tegen elkaar voor de prijs voor de meest inspirerende leerervaring op het gebied van impactgericht werken. Niketan, Blijdschap Voor De Dieren en Wakibi zijn de kanshebbers in de categorie baten tot een half miljoen. Simavi, Fier en het Longfonds strijden voor de prijs in de categorie baten vanaf een half miljoen.

door Redactie Vf

Impact meten is een aspect van het werk van goede doelen dat steeds belangrijker wordt, en iedereen doet dat op zijn eigen manier. De Impact Challenge is een sectorbreed initiatief van toezichthouder goede doelen CBF en Goede Doelen Nederland, in het leven geroepen in 2019, om de impactkant van het werk zichtbaarder te maken en te vergroten.

Uit alle inschrijvingen heeft het team van hoogleraar Filantropie en Sustainable Finance aan de Universiteit Maastricht Paul Smeets drie gegadigden gekozen. In de komende weken gaat de vakjury aan de slag, bestaande uit Tjeerd Krumpelman (ABN AMRO), Sara Kinsbergen (Radboud Universiteit) en Marleen Janssen Groesbeek (Avans Hogeschool). Zij bepalen het uiteindelijke eindcijfer voor 65 procent. Tijdens het Impact Event presenteren de zes finalisten hun verhaal aan het publiek. Hun stem geldt voor de overige 35 procent van het eindcijfer.

De winnaar in de categorie baten tot een half miljoen per jaar wint gedurende een half jaar de hulp van Robin Aarts (MA, Universiteit Maastricht) om de volgende stap te zetten in impactmanagement. De winnaar in de categorie baten vanaf een half miljoen krijgt hulp van een persoonlijk impact-team met experts van ABN AMRO.

Meer informatie over de Impact Challenge Event is te vinden op onze evenementenpagina.

Meer over CBF Longfonds Goede Doelen Nederland Simavi Impact Challenge Award Blijdschap Voor De Dieren Fier Impact Event Niketan Wakibi

Gerelateerde berichten

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close