Advertentie

Advertentie

Advertentie

Tech-for-good startup Kinder brengt online onderzoeks- en donatieplatform Charity Zone

Geven Ondernemen

26 maart 2020

Tech-for-good startup Kinder uit Amsterdam brengt vandaag een nieuw onderzoeks- en donatieplatform op de markt voor de promotie van transparante goede doelen, en het laten groeien van de particuliere donaties in de liefdadigheidssector. 

Kinder Charity Zone op een laptop.
Kinder Charity Zone op een laptop. © Kinder / Bianca Zwart

door Redactie Vf

In samenwerking met het Impact Centre Erasmus heeft de start-up onderzoek gedaan naar de transparantie van internationale organisaties. Goedgekeurde organisaties kunnen toegang krijgen tot innovatieve donatietools, objectief onderzoek raadplegen en advies op maat ontvangen over hoe ze hun fondsenwerving effectiever kunnen maken. Het gelanceerde project heet de Charity Zone. 

De non-profitsector heeft de afgelopen jaren hier en daar een stootje gehad, waardoor het vertrouwen in goede doelen ook afgenomen is. Nonprofits blijken uiteindelijk weinig tijd te hebben om hun directe impact te verbeteren. Kinder wil die organisaties tools bieden om effectiever te worden, zodat er meer tijd besteed kan worden aan het vergroten van hun maatschappelijke impact. Cordaid en Movement on the Ground hebben zich al aangesloten bij het nieuwe platform.

‘Het is belangrijk dat we onze krachten bundelen met organisaties’, zegt Mathys van Abbe, oprichter en CEO van Kinder. ‘Daarom helpen wij transparante non-profitorganisaties over de hele wereld om hun effectiviteit te vergroten met behulp van technologie, onderzoek en storytelling. Tegelijkertijd leiden we donateurs naar de meest effectieve organisaties, in plaats van naar de organisaties die het hardst schreeuwen.’

Via de Charity Zone kunnen goede doelen gebruik maken van tools zoals de Kinder Widget, een widget die in elk online artikel kan worden geïntegreerd. De widget koppelt online artikelen die een bepaald probleem bespreken met een selectie van goedgekeurde organisaties die binnen hetzelfde doelgebied opereren, waardoor de lezer in staat wordt gesteld te doneren aan organisaties die verbonden zijn met de doelen waarover ze lezen.