Ben jij al lid? Van het Filantropisch Vakblad van Nederland?

Word lid!

Advertentie

Brancheorganisaties blijven zich ondanks stugge Keijzer inzetten voor uitzonderingspositie telemarketing

Wet- en Regelgeving

28 mei 2019

Staatssecretaris Mona Keijzer schrijft in een brief aan Goede Doelen Nederland dat zij geen enkele reden ziet om voor de filantropische sector een uitzonderingspositie te overwegen in de aankomende wetgeving telemarketing. De brancheorganisatie had daar, samen met Nederland Filantropieland, om gevraagd.

Telemarketing
Telemarketing © Chainarong06 // Shutterstock

door Redactie Vf

Brancheorganisaties blijven zich ondanks stugge Keijzer inzetten voor een uitzonderingspositie telemarketing.

Staatssecretaris Mona Keijzer schrijft in een brief aan Goede Doelen Nederland dat zij geen enkele reden ziet om voor de filantropische sector een uitzonderingspositie te overwegen in de aankomende wetgeving telemarketing. De brancheorganisatie had daar, samen met Nederland Filantropieland, om gevraagd.

De komende tijd blijven de twee partijen zich inzetten voor een uitzonderingspositie, al zal het niet makkelijk worden. Gewapend met een goed gedocumenteerde inbreng gaan ze bijdragen aan de aanstaande internetconsultatie. Ook mobiliseert Nederland Filantropieland haar leden om in actie te komen.

‘Als we niet oppassen worden prachtige initiatieven over één kam geschoren met de aanbieders van betaaltelevisie of zonnepanelen. Dat verdient de filantropie niet.’

Afzonderlijke goede doelen kunnen, met goede wil en een goed verhaal, op één avond bijna 20.000 nieuwe donateurs mobiliseren, het Malieveld vol krijgen of 100.000 handtekeningen onder een petitie krijgen. Door hun krachten te bundelen kunnen ze nóg meer invloed aanwenden, geloven de initiatief nemende partijen; want de problemen waarvoor goede doelen zich inzetten verdienen het, aldus Nederland Filantropieland op haar website.

De brief van Mona Keijzer aan Goede Doelen Nederland is hier te lezen.

Gerelateerde berichten